Клиентите на Tesla на най-големия европейски пазар за Model 3 ще трябва да платят допълнително за седана, след като Великобритания въведе по-строг лимит по отношение на условията, на които трябва да отговарят електромобилите за осигуряване на субсидии, пише Bloomberg.
В четвъртък британските транспортни власти намалиха бонуса за покупка на електрически автомобили, микробуси и камиони на 2500 паунда (3 491 долара) от 3000 паунда и свиха ценовия таван за моделите на по-малко от 35 хил. паунда. Докато предишният таван от 50 хил. паунда осигуряваше достъп до субсидии за повечето варианти на Model 3, сега моделът вече не отговаря на условията.
Промененото правило може да подкопае амбициите на Tesla по отношение на британския пазар, където миналата година бяха регистрирани около 25% от всички автомобили Model 3, продадени в Западна Европа, сочат изчисления на Schmidt Automotive Research.
Цената на Model 3 започва от 40 490 паунда в страната, показва уебсайтът на автомобилния производител.
Правителството на Обединеното кралство е притиснато да се справи с дупката във финансите на страната, свързана с пандемията. От Лондон твърдят, че купувачите на по-скъпи електромобили могат да си позволят скъпия преход от автомобили с двигатели с вътрешно горене дори без помощта на властите и че броят на електрическите модели, които струват по-малко от 35 000 паунда, се е увеличил с почти 50% от 2019 г.
Британското правителство обяви, че ще продължи да предлага данъчни стимули за служебни електрически автомобили, като цялата гама на Tesla засега отговаря на условията.
Производителите на автомобили се противопоставят на решението, като посочват, че намаляването на субсидиите е грешен ход, тъй като регистрациите на нови превозни средства се свиват на фона на затворените заради националната блокада шоуруми и заради икономическите щети, причинени от разпространението на коронавируса.
Асоциацията на европейските автомобилни производители по-рано тази седмица отчете най-мрачния февруари от 2013 г. по отношение на продадените нови автомобили в Европа, като британският пазар се свива с 36%.