Германският автомобилен производител BMW AG очаква печалбата му да нарасне през 2021 година, позовавайки се на положителния импулс от края на 2020 г. Компанията прогнозира икономическото възстановяване да продължи да подкрепя ръста на търсенето в ключовите за компанията региони, съобщава Bloomberg.
Увеличеното търсене на автомобили въпреки пандемията от коронавирус през втората половина на 2020 г. е помогнало за подобряването на рентабилността на германския концерн. Печалбата му преди лихви и данъци се понижава с 35% до 4,8 млрд. евро в сравнение с оценката на анкетирани от Bloomberg анализатори за спад до 4,7 млрд. евро.
„Очакваме 2021 г. с увереност и се стремим да запазим темпа на растеж от последните месеци“, заяви главният финансов директор на BMW Николас Петер. Компанията не предостави много подробности относно перспективите си за годината, запазвайки по-голяма част от информацията за своята годишна конференция на 17 март.
Производителите на автомобили са значително по-оптимистични за тази година, прогнозирайки по-голям положителен импулс на фона на ваксините и възстановеното производство.
Конкурентът на BMW Daimler AG обяви през февруари, че очаква значително по-висока печалба, докато най-големият германски автомобилен концерн по продажби Volkswagen AG прогнозира по-високи маржове. Техните очаквания обаче зависят от развитието на борбата срещу коронавируса, както и от решаването на глобалния проблем с недостига на полупроводници.
В края на януари BMW изненада с по-големи парични потоци от очакваното за миналата година. За цялата 2020 г. свободните парични потоци достигат размер от 3,4 млрд. евро в автомобилния сегмент.
Концернът се представя добре в Китай – най-големия му пазар – въпреки че е поставен под натиск от компании като Tesla Inc., Nio Inc. и Li Auto Inc., които увеличават пазарния си дял там. Отговорът на баварския производител е с електрическите модели iX и i4, които се очакват в шоурумите през тази и следващата година съответно.
BMW също така се възползва и от по-добрите от очакваното резултати от пазара на използвани автомобили – сегмент, стимулиран от нежеланието на потребителите да се возят в градския транспорт заради пандемията.