Aston Martin Lagonda Global Holdings ще произвежда новите си електромобили във Великобритания от 2025 г., съобщава най-големият акционер в компанията в интервю за Financial Times.
Президентът Лорънс Строл заяви, че спортните коли и автомобилите с повишена проходимост на батерии ще бъдат произвеждани в заводи съответно в Англия и Уелс, съобщава изданието. Канадският милиардер оглави спасяването на компанията през 2020 г. с инвестиция от 535 млн. паунда (740 млн. долара) и има дял от 22%, сочат данни на Bloomberg.
Mercedes-Benz на Daimler може да осигурява батериите за компанията, въпреки че британският бранд разглежда всякакви варианти, съобщава Строл.
Обещанието на компанията да произвежда коли във Великобритания се случва в момент, когато страната изпитва затруднения да привлича инвестиции след Brexit. Въпреки че Великобритания се радва на безмитна търговия с Европейския съюз, допълнителни документи и сложни закони за произхода на компонентите създават затруднения на износителите.
Въпреки това страната поема лидерството в регулациите на електромобилите с планове да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г.
След като не е излизала на печалба, откакто стана публична компания през 2018 г., Строл поставя цели Aston да печели 500 млн. паунда на всеки 2 млрд. паунда приходи до 2025 г. Той също така върна компанията в надпреварата за Formula 1.
„80% от хората, които гледат F1, купуват силно представящи се автомобили в различни ценови категории. А от 23-те страни, в които се провеждат състезанията, имаме представителство в 20“, коментира Строл.
Той съобщава също, че планира да разшири гамата от хибридни и електрически автомобили на компанията през идните четири години. Хибридна версия на DBX, първата кола с повишена проходимост на Aston, трябва да се появи по-късно тази година, а още видове хибридни автомобили се очакват от 2023 г.
„Изпреварваме значително конкурентите си и всичко това благодарение на партньорството ни с Mercedes“, казва Строл.
Ferrari се ангажира да произвежда модели на батерии до 2030 г., а McLaren и притежаваният от VW бранд Lamborghini все още не са обявили срокове. Bentley, която също е собственост на VW, планира автомобили на батерии за средата на десетилетието.
Строл, който натрупа богатство, помагайки на брандове като Tommy Hilfiger, Michael Kors и Ralph Lauren да засилят позициите си на пазара, цели да възстанови славата на Aston като луксозна марка.
Политиката на намаляване на прекомерните наличности струва на компанията милиони миналата година, като я тласна към загуба още преди пандемията, но според Строл това означава, че в бъдеще тя ще произвежда само коли, за които има опашка от купувачи.
„Показвайки първи признаци на недостиг, вече виждаме резултати. Вече разпродадохме спортните си коли до септември и DBX до юли“, отбелязва Строл.