fallback

Volkswagen удвои целта за дела на електромобилите от продажбите до 2030 г.

Германската марка се е устремила към марж на оперативната печалба от поне 6% към 2023 г.

15:38 | 05.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Едноименната марка на германската автомобилна група Volkswagen AG удвои прогнозата си за дела на електромобилите в Европа до 70% до края на десетилетието, като същевременно обяви, че ще се придържа към изпълнението на целта за подобряване на рентабилността в по-кратки срокове.

Компанията се стреми да постигне увеличение на дела на електромобилите в продажбите на пазари като Китай и САЩ до 50%, докато се цели към марж на оперативната печалба до 2023 г. от поне 6 на сто, макар електрическите модели да генерират по-слаба възвръщаемост заради все още високите разходи по тяхното производство.

От Volkswagen подчертаха, че засилват темпа на инвестиции в електрификация и цифрови услуги, съобщава Bloomberg.

„Увеличаваме темпа, като могат да се очакват допълнителни промени във Volkswagen през следващите няколко години“, изтъква ръководителят на марката Ралф Брандщетер. 

Трансформацията на бранда е ключова за най-големия европейски автомобилен производител, тъй като марката представлява приблизително половината от глобалните доставки на концерна. 

Рентабилността на Volkswagen изостава от тази на много от конкурентите на марката на пазара на масови автомобили, тъй като марката е натоварена с производството на различни компоненти, които се използват от други компании под чадъра на германския производител, който миналата година предаде короната на най-голямата автомобилна компания в света по пазарен дял на японската Toyota Motor Corp.

Volkswagen регистрира отрицателна възвръщаемост на продажбите след първите девет месеца на 2020 г., както и оперативна загуба от 1 млрд. евро, тъй като пандемията от коронавирус принуди производителя да затвори своите фабрики през миналата пролет.

През 2019 г. маржът на оперативната печалба на марката достига 4,3%.

Пазарната реализация на електромобилите на Volkswagen продължава да набира скорост. Хечбекът ID.3, който беше представен през 2020 г. и използва платформата за компактни електромобили, ще бъде последван от SUV моделът ID.4 и кросоувърът ID.5, които се очаква да се появяват на пазара до края на тази година. Седемменстият ID.6 X ще бъде пуснат в продажба в Китай през есента.

Марката планира и изграждането на по-малък електромобил от ID.3 на цена от около 20 000 евро, като се очаква той да бъде готов към 2025 г.

Електрическата трансформация на VW беше подкрепена по-рано тази седмица, когато анализаторите на UBS Group AG заявиха, че ID.3 и платформата, използвана от модела, са конкурентни на Tesla Inc. по редица ключови показатели, включително цена, енергийна плътност и ефективност. Всички електрически автомобили от марката VW ще имат "положителен марж" от самото начало на тяхната пазарна реализация, посочва Брандщетер.

По време на мащабната промяна във фокуса на марката, модели като Golf, Tiguan и Passat ще бъдат заменени от нови, електрически техни наследници, което ще подкрепи инвестициите в електрификацията на цялото продуктово портфолио.

Volkswagen ще инвестира около 16 млрд. евро в области като електрическата мобилност и цифровизацията до 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:28 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още