fallback

Daimler Truck ще започне производство на електрически камион през тази година

Звеното на германския концерн Daimler за тежкотоварни превозни средства ще се фокусира върху подобряването на рентабилността

14:43 | 25.02.21 г. 1

Звеното за тежкотоварни превозни средства на германската компания Daimler AG ще се фокусира върху възстановяването на печалбата през тази година и ще започне производството на голям електрически влекач, докато се подготвя да се отдели от марката за луксозни превозни средства Mercedes-Benz след повече от век съвместен бизнес, съобщава Bloomberg. 

Разделянето на операциите цели да подобри пазарната капитализация на отделните звена, добавяйки допълнителна гъвкавост и повишавайки тяхната рентабилност на фона на глобалния ангажимент на индустрията към въглероден неутралитет, посочват от Daimler Truck.

„Нашата планирана независимост ще ни помогне да постигнем още по-бърз напредък в бъдеще“, споделя Мартин Даум, член на управителния съвет на Daimler, отговорен за бизнеса с камиони. Звеното планира да започне серийно производство на своя електрически камион eActros още тази година, след което ще се фокусира и върху производството на eEconic през 2022 г.

Daimler Truck е най-големият производител на камиони в света, като генерира голяма част от приходите си от своето звено Freightliner, опериращо в Северна Америка. Компанията произвежда и тежкотоварни превозни средства с марка Mercedes в Европа и Южна Америка, както и камиони Fuso в Азия.

Според анализатори от Deutsche Bank AG пазарната оценка на Daimler Truck може да достигне 29 млрд. евро (35 млрд. долара), въпреки че ще трябва значително да подобри своята рентабилност.

През 2020 г. звеното реализира 2% марж на печалбата, след като глобалните му продажби се понижиха с една трета до 378 500 броя. Сега Daimler Truck се стреми към марж между 6 и 7 на сто.

Daimler Truck си сътрудничи с Volvo по отношение на горивните клетки, с Waymo LLC във връзка с технологиите за автономни превозни средства и с Cummins Inc. за изграждането на двигатели.

Daimler дълго време се застъпва за идеята да държи под един покрив звеното за камиони и марката Mercedes, докато инвеститорите притискат компанията да отдели бизнеса с тежкотоварни превозни средства. Нарастващото технологично разцепление между леките коли и индустрията за търговски превозни средства принуждава ръководството на концерна да преосмисли това разбиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:29 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още