Председателят на Suzuki Motor Corp. – 91-годишният Осаму Сузуки, се оттегля от поста, след като бе начело на автомобилопроизводителя по-дълго от всеки друг в индустрията.
Сузуки, който бе главен изпълнителен директор на концерна в продължение на 22 години, а след това пое поста на председател за още две десетилетия, ще се оттегли след среща на акционерите през юни, заявиха в позиция от компанията, цитирана от Bloomberg. Той обаче ще продължи ангажимента си към Suzuki като старши съветник.
След почти половин век начело на компанията Сузуки се смята за един от хората, превърнали концерна в името, което е днес – един от най-големите производители на лекотоварни превозни средства в света. Сузуки работи за разрастването на компанията чрез намиране на нови пазари по света, успявайки да извоюва доминираща позиция на пазара в Индия по време на първия от двете си мандата като президент от 1978 г. до 2000 г.
Ветеранът също така успя да вкара Suzuki в съюз с два от най-големите производители на коли в света – Volkswagen и General Motors, които обаче в крайна сметка бяха разтрогнати.
Suzuki Motor представи в сряда също и средносрочен план за развитие, който включва електрифициране на всички модели „в подходящото време“, както и намаляване на въглеродните емисии, свързани с производството, до нула до 2050 г. Решението за промените в мениджмънта „ще увеличат скоростта на компанията“, заяви Сузуки по време на брифинга.
„Доволен съм от средносрочния план, както и от способността на мениджмънта да го изпълни и ще продължа да бъда на разположение за съвети и занапред“, каза Сузуки и увери, че се чувства в отлично здраве. Само през миналата година той е бил 47 пъти да играе голф.
Оттеглянето му бе обявено само седмица, след като главният изпълнителен директор на Honda Motor Такахиро Хачиго заяви, че също се оттегля от поста през юни, подчертавайки промените, през които японският автомобилен сектор преминава в момента. Производителите започват да се възстановяват от тежката си пандемична година, но дори и с увеличаване на търсенето те все още не могат да изпълнят целите си за продажби заради световния недостиг на чипове.
Suzuki си е поставила за цел печалба от 160 млрд. йени (1,5 млрд. долара) за фискалната година до март. Това е с близо една четвърт под резултата предходната година от 215 млрд. йени.
Сузуки предаде титлата на президент на своя син Тошихиро Сузуки през 2015 г., облекчавайки несигурността на пазара за наследяването на мениджърските позиции във фирмата. Акциите на компанията поскъпват с 4% от началото на годината.