Цената на акциите на Tesla Inc. достигна дневно дъно във вторник, като за известно време те се търгуваха под нивото, на което бяха, когато компанията стана част от индекса S&P 500 през декември.
Книжата поевтиняха с 13%, изтривайки ръста от началото на годината, до 619 долара, но по-късно успяха да компенсират загубите. Към 18 ч. българско време поевтиняването е от 1,8% до 701,66 долара. На най-ниското си ниво във вторник акциите бяха с 31% надолу спрямо най-високата си дневна стойност за годината, достигната на 25 януари.
Поевтиняването, което се случва на фона на по-широка пазарна разпродажба, отчасти се дължи на коментарите на изпълнителния директор Илон Мъск през уикенда, според когото цената на биткойна „изглежда висока“. По-рано този месец стана ясно, че компанията е инвестирала 1,5 млрд. долара в биткойни.
Според анализатора на Wedbush Даниел Айвс Tesla навлиза в „златната ера“ на електрическите автомобили, но съществува тревогата, че вторичната тема за биткойна може да засенчи ръста на компанията в основния ѝ сегмент.
Тревогите за цената на криптовалутите отнема близо 10% от стойността на биткойна към 18:20 ч. до 48 057,60 долара.
Налице са обаче и други фактори, които също може да влияят върху оценката на Teslа. Новината, че компанията е спряла да приема поръчки за по-евтината версия на своя електрически SUV Model Y, съобщена от Electrek по-рано, също може да оказва ефект, посочва Айвс.
В същото време постоянният поток от новини за електрическите проекти на други традиционни производители на автомобили, като General Motors и Ford Motor, също влияе на инвеститорския апетит. Все повече става ясно, че Tesla не е единствената компания, която може да осигури достъп до предстоящата трансформация на автомобилния сектор.