Недостигът на компютърните чипове потисна продажбите на Volkswagen в Китай в началото на годината. „При доставките през януари виждаме засега само в Китай първите ефекти от недостига на чипове", заяви говорител на концерна петък, цитиран от DPA. През януари базираната във Волфсбург група продаде 419 200 автомобила на най-големия си пазар, с почти една пета повече от преди година.
Въпреки това Volkswagen вероятно би бил в състояние да достави повече превозни средства, ако не се бе стигнало до дефицит в доставките на компоненти. Този недостиг се появи първо в Китай и в момента държи в напрежение почти всички автомобилни производители по света.
Увеличението през януари за Китай е високо, защото доставките бяха особено ниски преди година поради блокиранията в народната република в рамките на борбата с пандемията. След това търсенето на автомобили в Китай бързо се възстанови. В целия свят през януари са доставени 824 800 автомобила от всички марки, с 1,4% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година.
В Западна Европа последствията от пандемията също са очевидни, но с обратния знак. Там VW Group е продала с 28 процента по-малко превозни средства - 200 000 бройки. От една страна, автокъщите с техните обекти за продажби са затворени в много страни на континента; от друга страна, временното намаление на ДДС в Германия изтече в края на 2020 г.
Сред отделните марки основната марка VW се представи сравнително добре със спад от 0,1% до 485 800 автомобила - VW е лидерът на пазара за леки автомобили в Китай. Audi постигна ръст от 5,7%, а лидерът по марж в групата Porsche расте с 22,8%.
В случая на Seat, Skoda и вановете на VW (VWN) обаче спадът е значителен. Марките камиони на холдинга за търговски превозни средства Traton, MAN и Scania, започнаха годината с плюс, който беше особено забележим при MAN (+32,4%).