Производителят на горивни клетки за тежкотоварни превозни средства Hyzon Motors Inc. планира да излезе на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) Decarbonization Plus Acquisition Corp., съобщава Bloomberg.
SPAC дружеството е провело дискусии за набиране на капитал в подкрепа на трансакцията, която ще оцени обединеното предприятие на повече от 2 млрд. долара, споделят източници, запознати с темата.
Сделката може да бъде обявена още през следващата седмица.
За момента представителите на Hyzon и Decarbonization Plus отказват да коментират сделката.
Decarbonization Plus, спонсорирана от филиал на частната инвестиционна компания Riverstone Holdings и ръководена от Ерик Андерсън, набра около 226 млн. долара по време на своето първично публично предлагане през октомври.
Hyzon беше отделена от базираната в Сингапур Horizon Fuel Cell Technologies Pte, която разработва технология за горивни клетки за търговски приложения в продължение на почти 20 години. Стартъпът, сред чиито инвеститори изпъква френската Total SE, произвежда камиони и автобуси, задвижвани чрез водород.
През юли компанията обяви планове за изграждане на завод в Нидерландия като част от съвместното ѝ предприятие с Holthausen Clean Technology BV.
Hyzon заяви, че вече е успяла да продаде над 400 търговски превозни средства. Очаква се да достави около 5000 камиона и автобуси, задвижвани с горивни клетки, до 2023 г.
Дружеството е насочено към увеличаване на годишния си производствен капацитет до 40 000 броя до 2025 г.