IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Porsche инвестира 1,1 млрд. долара в дигитализацията на своето портфолио

Компанията е решена да остане най-рентабилната марка под чадъра на Volkswagen

15:36 | 03.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Марката премиум автомобили Porsche AG увеличава разходите си, за да развие бизнеса си с дигитални продукти и услуги, които използва в своите луксозни спортни автомобили, като по този начин цели да разшири клиентската си база, особено в Китай, съобщава Bloomberg.

Притежаваният от Volkswagen Group концерн ще инвестира 900 млн. евро (1,1 млрд. долара) годишно в дигитализация, увеличавайки разходите в тази връзка със 100 млн. евро спрямо предишните, които възлизат на 800 млрд. евро.

Базираната в Щутгарт компания ще вложи още 150 млн. евро годишно в проекти за рисков капитал и стартъп компании. 

„Въпреки коронакризата не възнамеряваме да намалим инвестициите си и с едно евро“, споделя Луц Мешке, финансовият директор на Porsche, добавяйки: „Напротив - ние наистина настъпваме газта“.

Според него най-печелившата марка на Volkswagen се стреми да постигне целта си – делът на дигиталните услуги от общите приходи да достигне двуцифрена стойност.

Някои от услугите включват информация за трафика в реално време и помощник за зареждане на батерията на модела Taycan.

Марката също така е добавила нова функция към своя онлайн автомобилен конфигуратор, който използва изкуствен интелект, за да дава препоръки на клиентите.

„Убедени сме, че ще постигнем целите си за рентабилност само ако внедрим нови технологии за разработване на допълнителни продукти и услуги“, изтъква Мешке.

Porsche има за цел да генерира печалба от продажбите от поне 15%.

Германската марка бързо се възстанови от най-голямото прекъсване в производството за автомобилната индустрия след Втората световна война, подпомогнато от бързото възстановяване на пазара в Китай и силното търсене на модела Taycan. Общите глобални доставки на компанията са спаднали с 3,1% до около 272 200 автомобила през миналата година, в сравнение с 15-процентния спад при Volkswagen.

Според Мешке клиентите на марката в Китай са доста по-млади от тези в Европа и се фокусират върху новите технологии. Около 82% от потребителите са активирали приложението Porsche Connect, основният цифров интерфейс на марката, към края на миналата година, в сравнение с около 60% през 2018 г., според говорител на концерна.

Porsche ще подкрепи Taycan с по-просторната версия Cross Turismo по-късно тази година и планира да пусне изцяло електрическа итерация на най-продавания си компактен SUV модел – Macan, през 2022 г.

Повече от половината от глобалните доставки на Porsche се очаква да представляват напълно или частично електрически автомобили през 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:50 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още