Германският автомобилен концерн Daimler AG, собственик на марката луксозни автомобили Mercedes-Benz, решава днес дали да одобри потенциалното първично публично предлагане (IPO) на своето звено за тежкотоварни превозни средства, съобщава Bloombreg, цитирайки източници, запознати с темата.
Надзорният съвет на германската група ще се срещне в рамките на днешния ден и ще обсъди дали да позволи листването. Daimler може да продаде миноритарен дял в звеното чрез IPO веднага след втората половина на годината, ако реши да продължи с този план, изтъкват източниците, пожелали да запазят анонимност, докато информацията не бъде обявена официално.
Подобна сделка ще се превърне в едно от най-големите листвания в Германия за настоящата година и ще отрази решението на Daimler да постигне нова корпоративна структура, която да предостави по-голяма независимост на отделните подразделения на групата.
Инвеститорите от години настояват Daimler да листне свето звено за камиони - един от най-големите производители на търговски превозни средства в света.
Към момента дискусиите все още продължават без яснота, посочват източниците. Говорител на групата отказва да коментира ситуацията.
Според изчисления звеното на Daimler може да постигне пазарна оценка от 29 млрд. евро, въпреки че ще трябва да подобри значително своята рентабилност, за да оправдае подобна оценка, пишат анализатори от Deutsche Bank.
Брокерската фирма Sanford C. Bernstein предвижда, че оценката на звеното може да достигне 35 млрд. евро.
„Ние сме твърдо убедени, че както търговският, така и бизнесът с премиум модели на Daimler ще се управляват много по-добре с повече прозрачност и отчетност“, пише в доклад Арнд Елингхорст от Bernstein.
Силата на пазара
Началото на тази година може да е подходящо време за листване. Конкурентът при камионите Volvo обяви нарастващи поръчки заедно с по-добра от очакваната тримесечна печалба и заяви, че транспортната и строителната дейност е напълно възстановена на повечето пазари. Шведската компания увеличи прогнозата си за продажбите на тежкотоварни автомобили в Европа и Северна Америка за тази година с общо 90 000 броя.
Представители на Daimler отхвърлят пълната продажба на отделни подразделения, но оставят отворена вратата за частично листване на звеното за камиони.
Подразделението на германците продава повече тежкотоварни камиони годишно, отколкото останалите конкуренти, въпреки че възвръщаемостта му от години изостава от тази на Volvo.
Търгуваните на борсата във Франкфурт акции на Daimler поскъпват с 2,2% към 12:39 ч. българско време.