Китайският стартъп за електрически превозни средства Aichi Automobile Co. се стреми да набере допълнителни средства, които да го оценят на повече от 2 млрд. долара, преди да осъществи планираното първично публично предлагане (IPO) в САЩ, съобщава Bloomberg.
Лидерът в индустрията за споделено пътуване в Китай Didi Chuxing е сред потенциалните инвеститори, които обмислят да участват в набирането на средства, посочват източници, запознати с темата.
Aichi, по-известна като Aiways, планира да използва набрания капитал за разширяване на бизнеса си в глобален план.
Основана през 2017 г. от китайските предприемачи Самуел Фу и Гари Гу, Aiways развива производствена база в провинция Дзянси, както и фабрика за производство на батерии в Суджоу. Базираната в Шанхай компания разполага и с европейски център за научни изследвания и разработки в Мюнхен, както и с производствено съоръжение в Дания.
Дискусиите относно плановете за набиране на средства все още продължават, като подробностите около инициативата все още не са напълно ясно и подлежат на промяна, споделят източниците.
Didi, която успя да победи Uber Technologies Inc. в Китай, се стреми да обособява съюзи с производители на автомобили, тъй като планира да изгради персонализирани електромобили за своята услуга за споделено пътуване. Компанията иска да пусне в експлоатация електрически превозни средства в няколко китайски града, разработени от китайския концерн BYD Co., подкрепен от Уорън Бъфет.
Търсенето на автомобили с алтернативно зареждане и особено на електромобили нараства в Китай, от което се възползва и лидерът в индустрията Tesla Inc, както и неговите местни конкуренти Nio Inc. и Xpeng Inc. Продажбите на дребно на превозни средства с алтернативно задвижване в азиатската страна се увеличават с 9,8% през 2020 г. до 1,11 млн. броя.