Германският автомобилен концерн Volkswagen AG вече изостава с десетки хиляди автомобили, които трябваше да бъдат произведени в Китай, заради глобалния недостиг на чипове, съобщава Bloomberg.
Компанията посочва, че през декември е изгубила 50 хил. автомобила заради недостига на чипове.
Според Щефан Воленщайн, ръководител на Volkswagen за Китай, недостигът засяга основно модели, използващи Електронна програма за стабилизиране (Electronic Stability Program) – система от сензори, която поддържа траекторията на движение на превозното средство съобразно зададената от водача посока. Други компоненти също могат да бъдат засегнати от липсата на чипове, като Воленщайн не предоставя допълнително подробности.
„Може да видите колко уязвими са нашите индустрии, ако липсва дори само един чип“, изтъква още той. „Това, за съжаление, ще продължи през първото тримесечие“, добавя Воленщайн.
Volkswagen е в процес на преговори с производители на полупроводници по целия свят, за да стабилизира доставките.
Китай е жизненоважен пазар за най-големия производител на автомобили в света по продажби, като китайските операции на Volkswagen представляват около 40% от глобалните доставки на превозни средства за концерна и основна част от приходите и печалбата.
Във вторник (19 януари) германската автомобилна група определи начална цена от 199 900 юана (30 800 долара) за своя първи електрически SUV модел, сглобяван в Китай съвместно с FAW Group Co.
През 2020 г. Volkswagen е доставил 3,85 млн. превозни средства в Китай, отчитайки 9,1-процентен спад спрямо 2019 г. на фона на щетите, които нанесе пандемията от коронавирус върху търсенето.
Според финансовия директор на компанията за Китай Райнер Зайдл перспективите за тази година са по-оптимистични, като се очаква растежът да съответства на този на китайския брутен вътрешен продукт (БВП), за който се прогнозира, че ще нарасне с около 8%.
През последните седмици автомобилните производители по света изпитват сериозен недостиг на полупроводници, което доведе до съкращения на производството и персонала. Воленщайн заяви, че се надява този проблем да бъде решен до март, но предупреди, че може да продължи и през второто тримесечие.
След като представи своя ID.4 Crozz в Китай в рамките на вчерашния ден, Volkswagen планира да разкрие цената на друг свой очакван модел - ID.4, създаден съвместно със SAIC Motor Corp.
Докато електрическите автомобили на Tesla Inc. и Nio Inc. се конкурират с премиум марката на Volkswagen Audi в Китай, моделът ID.4 ще бъде насочен към купувачите с по-скромен бюджет, като се очаква електромобилът да бъде с около 40% по-евтин от Model Y.
Tesla стартира доставките на своя произведен в Китай електрически SUV по-рано този месец. През декември компанията на Илон Мъск успя да продаде 23 479 автомобила Model 3 на китайския пазар.
„Ние се стремим да продаваме коли на милиони, а не на милионери“, подчерта Воленщайн.