fallback

Renault превръща Alpine в марка за електрически спортни автомобили

Концернът планира да трансформира портфолиото на 65-годишната френска марка с три нови електрически модела, един от който ще бъде създаден съвместно с Lotus

21:42 | 15.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френският автомобилен концерн Renault ще превърне своята марка спортни автомобили Alpine в изцяло електрически бранд, като планира да разшири нейното продуктово портфолио с три нови изцяло електрически модела, включително такъв, разработен съвместно с Lotus Cars, съобщава Automotive News.

Към продуктовата гама на Alpine ще бъдат прибавени хечбек, базиран на платформата CMF-B, използвана в рамките на алианса с Nissan, както и SUV, основаващ се на платформата CMF-EV. 

Alpine и Lotus ще си сътрудничат в създаването на електрически спортен автомобил, който ще се появи на пазара през 2025 г., когато единственият модел на Alpine към момента, купето A110, трябва да бъде заменен, за да може марката да отговори на по-строгите европейски цели относно емисиите на въглероден диоксид, заяви главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео.

Alpine ще остане нишова марка, но бизнесът ѝ ще бъде разширен чрез усилията на Renault, заяви Де Мео.

Alpine ще погълне звеното Renault SportSport, което сега произвежда модели от марката Renault като Clio и Megane.

Още през октомври 2020 г. стана ясно, че френският концерн планира да реновира Alpine, превръщайки я във френския аналог на Ferrari.

65-годишната френска марка, която Renault съживи само преди няколко години след две десетилетия, прекарани в летаргия, е далеч от спечелване на уважението на поддръжниците на Ди Мео. Френският производител е успял да продаде през изминалата година малко над хиляда спортни автомобили модел A110 - единствената продуктова серия на марката.

Председателят на концерна Жан-Доминик Сенар определи завода в Диеп, където се произвежда Alpine, като фактор за проблемите на Renault относно свръхкапацитета в Европа, като заяви пред френските депутати през юни, че изграждането на седем автомобила на ден в производствен център, който може да направи 32 превозни средства, не е устойчиво.

Renault се конкурира главно на масовия европейски пазар, който от години е измъчван от прекалено голямо разнообразие от марки. Още бившият председател на алианса Карлос Гон видя възкресяването на Alpine - която беше изоставена през 1995 г., една година преди компанията да го наеме - като начин да внесе глътка свеж въздух в продуктовата гама на Renault.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:59 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още