Германският автомобилен концерн Daimler AG представи нов дисплей Hyperscreen, който ще покрие почти цялото табло на неговите луксозни модели Mercedes-Benz, в опит да надмине голямата сензорна информационно-развлекателна система на американския си конкурент Tesla Inc, която е отличителен белег за успеха на лидера в сегмента на електрическите превозни средства, пише Ройтерс.
Във видео презентация главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус заяви, че новият дисплей, който е с ширина 56 инча (142,24 см) засенчва 17-инчовия екран на Tesla, ще дебютира в модела EQS, новия напълно електрически седан на Mercedes, който ще бъде представен по-късно тази година, предлагайки пробег с едно зареждане на батерията от 700 км.
Освен че технологията разполага с функции като измерване на скоростта, както и музикални и навигационни функции. Екранът ще позволява на пътниците да имат достъп до някои функции на превозното средство, както и да гледат телевизия без да пречат на водача.
Tesla доминира при глобалните продажби на електрически превозни средства, а традиционните производители на автомобили като Daimler са впрегнали сили, за да разработят превозни средства, с които да се конкурират с компанията на Илон Мъск за пазарен дял.
Намерението на Daimler да победи Tesla е подкрепен от по-строгите стандарти за емисиите на въглероден диоксид в Европейския съюз (ЕС) и Китай и решението на все повече страни да започнат да забраняват продажбите на нови бензинови или дизелови автомобили още през 2030 г.