fallback

Прогнозите за европейския автомобилен пазар остават помрачени заради пандемията

През 2020 г. регистрациите на нови превозни средства се свиват с около 25% в петте най-големи европейски автомобилни пазари

22:50 | 07.01.21 г. 1

Основните европейски автомобилни пазари отчитат най-големия си годишен спад при продажбите от десетилетия насам, като текущите ограничения, наложени от правителствата за овладяване на пандемията от коронавирус, се очаква да препънат възстановяването на сектора в началото на тази година, пише Bloomberg. 

Миналата година регистрациите на нови превозни средства се свиват с около 25% в Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания, петте най-големи европейски автомобилни пазари, според данните на индустриалните асоциации и транспортните министерства. Новият ръст в броя на заразените с коронавирус накара някои правителства да наложат отново блокади, които вероятно ще забавят ръста в търсенето на автомобили в началото на 2021 г.

Регистрациите на новите автомобили в Германия са намалели с около 20% през 2020 г. въз основа на данните на Федералния орган за автомобилен транспорт, който ще публикува пълната информация в петък.

Данните, публикувани по-рано тази седмица, показват спад на продажбите с 32% в Испания, с 29% във Великобритания, с 28% в Италия и с 25% във Франция.

Британската организация на автомобилните производители заяви, че спадът за страната е най-дълбокият от 1943 г. насам.

Данните показват огромното въздействие на коронавируса върху европейската автомобилна индустрия през изминалата година в сравнение с Китай и САЩ, където търговията с автомобили е по-устойчива. Продължаващата слабост в търсенето представлява риск за икономиката на еврозоната, която разчита силно на производствения сектор по време на възстановяването си през втората половина на 2020 г.

автомобилен

Анализаторът на Bloomberg Intelligence Майк Дийн изтъква, че европейският автомобилен пазар може да нарасне през второто тримесечие, ако правителствата отменят блокадите. И все пак той очаква продажбите да приключат до 2021 г. със 15-процентен спад спрямо 2019 г. „Първото тримесечие на 2021 г. ще бъде трудно“, посочва Дийн.

Електрическите превозни средства са единственото светло петно в европейския автомобилен сектор, като Bloomberg Intelligence оценява, че хибридните автомобили и електромобилите за първи път успяват да надхвърлят продажбите на дизелови автомобили през последното тримесечие на миналата година. Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) ще публикува данните за регистрациите на нови превозни средства в цяла Европа на 19 януари.

В Германия продажбите на електромобили нарастват с над 200% през 2020 г., като Volkswagen успява да извоюва дял от 17% в сегмента, следван от Daimler AG с 15%.

Във Франция електрическите автомобили представляват 6,7% от общите продажби през годината, в сравнение с 1,9% през 2019 г. Renault Zoe е най-продаваният електромобил в страната с 37 409 продадени бройки, изпреварвайки вторият Model S на Tesla (6 477 броя)  и Volkswagen ID.3 (4187 броя).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:48 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още