Автомобилните дилъри във Великобритания и Германия възлагат надежди на онлайн продажбите, след като правителствата на двете страни, които притежават и двата най-големи автомобилни пазара в Европа, разпоредиха шоурумите да затворят в рамките но новите блокади за овладяване на пандемията от коронавирус, съобщава Automotive News Europe.
Германия удължи блокадата в страната до 31 януари. В същото време британските власти наложиха безсрочни ограничителни мерки.
През последните месеци дилърите са разширили и подобрили способността си да продават автомобили онлайн и сега те искат да достигнат до клиентите си чрез онлайн канали, заяви Томас Пекрюн, заместник-председател на германската дилърска асоциация ZDK.
ZDK призовава германското правителство да ускори процеса на ваксинации срещу коронавирус, за да избегне по-нататъшно удължаване на блокадата.
Подобно удължаване ще има "катастрофални последици" за важния пролетен бизнес на автомобилната търговия, изтъква Пекрюн.
ZDK предупреждава, че дилърите ще бъдат изправени пред фалит, ако бъдат принудени да оставят затворени шоурумите през пролетта, когато продажбите обикновено се увеличават след новогодишното затишие.
Автомобилните салони имат големи търговски площи и относително малък брой клиенти, които ги посещават едновременно, така че те не играят почти никаква роля за разпространението на COVID-19, изтъкват от ZDK.
Въпреки че германските власти наредиха шоурумите да затворят врати, дилърите все пак могат да продават автомобили онлайн.
Дилърите в Англия, Уелс и Шотландия също могат да обработват онлайн поръчки на клиенти, на които е позволено да вземат автомобилите си от съответния автосалон. Обслужването на новите превозни средства също е разрешено.
Предизвикателствата във Великобритания
Третата блокада на национално ниво ще бъде истинско „предизвикателство“, споделя Сю Робинсън, главен изпълнителен директор на Националната асоциация на франчайз дилъри (NFDA).
„Франчайз дилърите демонстрираха способността си да се адаптират, предоставяйки услуги за клиентите по безопасен и съобразен с обстоятелствата начин. Това ще компенсира някои от проблемите, пред които е изправен бизнесът през следващите месеци, но не може напълно да замени традиционните практики“, изтъква Робинсън.
Дилърите се надяват, че купувачите ще бъдат достатъчно уверени в процеса на връщане към нормалното след реализирането на COVID ваксините, за да се насочат към покупки на автомобили преди повторното отваряне на шоурумите, използвайки телефона или компютъра си.
Регистрациите на нови превозни средства в Обединеното кралство се свиха с 11% през декември, като продажбите за цялата 2020 г. се понижават с 29 на сто до 1,63 млн. автомобила, отчитайки най-дълбокия си годишен спад от 1943 г.
Регистрациите могат да паднат допълнително през януари и февруари заради поръчките, които са били направени през втората половина на 2020 г., като сега те трябва да бъдат изпълнени.
Дилърите се надяват продажбите да се възстановят през март, традиционно един от двата най-силни месеца по отношение на продажбите във Великобритания.