Състоянието на зарядната инфраструктура за електромобили в България е добро от гледна точка на автопарка в страната, като средно на 10 автомобила има по една станция. Това заяви Стефан Спасов, изпълнителен директор на еМобилити Интернешънъл, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„През следващите две години предстои да бъде изпълнен многогодишен проект, съчетаващ държавно и частно финансиране, за изграждането на още станции, но е важно да се задоволи търсенето, като се направи микс между бързи и бавни станции“, каза той. И обясни, че бързите станции се инсталират в междуградска среда, където водачът на превозното средство обикновено не разполага с много време.
По думите на госта един от сериозни проблем за навлизането на масовата електромобилост е животът в многофамилни жилищна сгради. Според Спасов трябва да бъде изградена достатъчно адекватна инфраструктура в градска среда, която включва в себе си т.нар. хъбове за зареждане.
„Интересът към електромобилите в България е голям и се засилва. Очакваме, че по-голямо развитие ще има през следващите 2 до 3 години, въпреки че покупателната способност остава ниска. Споделената елекромобилност ще изиграе голяма роля“, посочи гостът.
„България е една от много малкото, ако не и единствената европейска държава, която не предоставя субсидии на потребителите при закупуване на електромобил“, заяви Спасов.
„Основният компонент, който прави автомобила твърде скъп, е батерията, но очакваме, че до 2025 г. цената й ще намалее два или три пъти“.
Според Спасов няма опасност от пренасищане на пазара, тъй като електромобилите са много малка част от целия автопарк.
Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.