fallback

Търсенето на дребно подкрепя продажбите на автомобилните компании през декември

В същото време японският концерн Nissan отчита най-мрачната си година от над десетилетие насам

11:05 | 06.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилните производители отчитат смесени резултати по отношение на продажбите за последното тримесечие на 2020 г., като американският концерн General Motors Co. (GM) и японският му конкурент Toyota Motor Corp. регистрират силни ръстове благодарение на стабилното търсене на дребно, съобщава Bloomberg.

Компаниите са продали общо 16,3 млн. нови превозни средства на сезонно изгладена годишна база през декември, в сравнение с 16,7 млн. броя година преди това, според данни на Wards Intelligence. 

Силните продажби на дребно през третото и четвъртото тримесечие подкрепиха целогодишните резултати въпреки несигурната икономическа перспектива, продължителната пандемия и по-слабите продажби към бизнеса. Общите доставки през цялата минала година достигат 14,5 млн. превозни средства, според Wards, отчитайки най-ниското от 2012 г.

GM отчете по-голям от очакваното ръст на продажбите в САЩ за четвъртото тримесечие, а резултатите на Toyota отговориха на прогнозите на анализаторите. Fiat Chrysler Automobiles NV успя да победи очакванията, въпреки че доставките на концерна се свиват спрямо предходната година.

Японският конкурент на Toyota Nissan Motor Co. също успя да надмине прогнозите за последното тримесечие, но въпреки това отчете най-мрачната си година от над десетилетие. Единствено Honda Motor Co. и Hyundai Motor Group не успяха да отговорят на пазарните очаквания.

Лидерът при електромобилите Tesla Inc. обяви своите данни за глобалните доставки на 2 януари, а Ford Motor Co. се очаква да направи това по-късно днес.

Цялостната устойчивост на американския пазар - през април годишните продажби спаднаха до над 40-годишнен минимум, тъй като производителите на автомобили временно затвориха фабриките и шоурумите - стимулира ръстовете и поддържа стегнати търговските запаси на дилърите.

Представители на Toyota заявиха във вторник, че очакват продажбите в индустрията за тази година да се върнат до 16 милиона автомобила, позовавайки се на очакваното положително влияние на по-широко разпространение на COVID ваксините, ниските лихвени проценти и пускането на много нови модели автомобили.

автомобили

Но концерните са ограничени заради малкото запаси, тъй като те компенсираха спирането на производството в началото на 2020 г. именно чрез тези запаси.

Bloomberg представя акцентите при компаниите, които вече отчетоха своите продажби за декември:

Близо до прогнозите

През четвъртото тримесечие Honda е продала 366 068 леки и товарни автомобила в САЩ, което е с 8,9% по-малко спрямо година по-рано – с което не успява да отговори на очакванията на анализаторите за 8,8-процетен спад. Продажбите за 2020 г. възлизат на 1,3 млн. броя , което е с 16,3% по-малко от тези през 2019 г.

Японският автомобилен производител остава зависим от седаните, които през декември отбелязват по-голям спад от неговите SUV модели и пикапи. Спадът в търсенето на леки автомобили, като Civic compact, през миналия месец компенсира ръста при леките пикапи.

Fiat отчита слаби продажби за бизнеса

Продажбите на Fiat Chrysler се свиват с 8% през четвъртото тримесечие до 499 431 автомобила, тъй като отчита рязък спад при поръчките от компаниите за автомобили под наем, ударени от пандемията. Недостигът на запаси води до спад при доставките на най-продаваните марки на компанията: доставките на Jeep се свиват с 4%, докато тези на Ram отчитат спад от 5%.

Загубата на поръчки от страна на бизнеса допринася за 17%-процентния спад за цялата година, като през 2020 г. Fiat е продал едва 1,8 млн. превозни средства.

Изгубеното десетилетие на Nissan

Неволите на Nissan продължават, след като японската компания отчете осми пореден тримесечен спад, като продажбите ѝ спаднаха с 19% през последните три месеца на 2020 г. Слабите места на концерна са автомобилите от SUV сегмента, като модела Armada, Pathfinder и пикапа Frontier.

Доставките на Nissan се свиват с 33% до 899 217 автомобила през изминалата година, отчитайки най-ниското от 2009 г., когато продажбите възлизат на едва 770 103 на фона на Голямата рецесия. Компанията продължава да се сблъсква с проблеми заради липсата на нови модели и управленските сътресения в Северна Америка и в Япония.

Запомнящ се декември

Toyota, която стои зад близо половината продажби на японския пазар, отчете 20% увеличение на продажбите в САЩ през декември, като ръстът ѝ за последното тримесечие достига 9,4%. За периода октомври-декември компанията е продала общо 660 715 автомобила.

Най-големият японски автомобилен производител се радва на силно търсене на най-продавания си компактен SUV модел RAV4, както и на седан Camry и кросоувъра Highlander.

За цялата година продажбите на Toyota се свиват с 11% до 2,1 млн. автомобила - като хибридите представляват почти 16% от общия брой.

Силно представяне на General Motors

Базираният в Детройт производител регистрира 4,8-процентно увеличение на доставките за последното тримесечие до 771 323 автомобила, неговото най-добро четвърто тримесечие по отношение на продажбите на дребно от 2007 г. насам.

През цялата 2020 г. GM ограничи щетите, причинени от коронавируса, до 12-процентно понижение, като годишните му продажби достигат 2,5 млн. автомобила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още