fallback

Tesla влиза в Индия в началото на 2021 г.

Първоначално концернът ще стартира продажби на своите автомобили, а след това може да помисли и за асемблиране

08:49 | 29.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският пионер на пазара на електрически превозни средства Tesla Inc. ще навлезе на пазара в Индия в „началото“ на 2021 г., заяви индийски министър в понеделник, ден след като технологично ориентираният производител на автомобили заяви, че е уверен, че ще навлезе на втория по население пазар в света през следващата година.

Операциите на Tesla ще започнат с продажби в началото на 2021 г. и след това „може би“ ще разгледа възможността за сглобяване и производство на превозни средства в страната, каза министърът на транспорта на Индия Нитин Гадкари пред вестник Indian Express. "Кога може да стане това? Определено не следващия месец", написа в Twitter през уикенда пък изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск.

От години Tesla изразява интерес да се разшири в Индия. Но в туит през 2018 г. Мъск сподели, че „някои правителствени разпоредби“ в страната са сериозна пречка.

Както навсякъде по света, Мъск има десетки милиони фенове в Индия. Шепа хора в страната платиха символичната сума от 1000 долара за предварителна поръчка на Model 3 през 2016 г. По-късно Мъск обвини местните разпоредби за забавянето при доставянето на автомобилите на клиентите си в Индия.

„Може би съм погрешно информиран, но ми беше казано, че 30% от частите трябва да са местно производство, но все още няма такива доставчици в Индия, за да се подкрепи това“, писа той през 2017 г.

Има доста производители на автомобили, работещи в Индия. В момента Maruti Suzuki, Hyundai, гигантът Tata и Mahindra са лидери на автомобилния пазар в страната. През последните две години Tata Motors, Hyundai, Morris Garages и Mercedes пуснаха нови модели електрически автомобили в Индия, включително Mercedes EQC и Tata Nexon EV.

Tesla отдавна се фокусира върху разширяването на глобалните продажби и днес разполага с шоуруми в Австралия, Канада, Китай, Япония и Мексико, както и в цяла Европа. Концернът има съоръжение за окончателно асемблиране в Тилбург, Нидерландия, открито през 2013 г. Едва през 2019 г. компанията започва да произвежда превозни средства извън Съединените щати. В края на 2019 г. Tesla започна да произвежда електрически превозни средства във фабриката си в Шанхай, а освен това строи друга до Берлин, Германия, както и съоръжение в Остин, Тексас.

Индия се очерта като едно от най-големите бойни полета в света за американски, южнокорейски и китайски фирми, които се опитват да влязат на пазара на Южна Азия, за да разширят своите потребителски и клиентски бази. Facebook и Google, които определят Индия като най-големия си пазар от гледна точка на потребителите, написаха многомилиардни чекове на индийския телекомуникационен гигант Jio Platforms през тази година. Apple от своя страна увеличи през последните години  своето местно производство в страната, за да осигури по-голям пазарен дял при смартфоните - над 70% от които в момента се генерират от китайски производители на устройства.

Ню Делхи, който през последните години твърди, че премахва над 1000 „архаични закони“, вече признава критиката, изразена от Мъск. През последните три години Индия предложи милиарди долари като стимули за автомобилните компании, за да преминат към електрически алтернативи и да ускорят иновациите и производството на батерии в опит да намали разходите си за петрол и да ограничи замърсяването на въздуха.

Индия също така предложи фирмите за споделени пътувания Uber и Ola да преобразуват 40% от своите автопаркове в страната на електрически коли до април 2026 г. Страната заяви, че компаниите в сектора трябва да преобразуват 2,5% от своя автопарк до 2021 г., 5% до 2022 г. и 10% до 2023 г.

Индийската компания Ola, придобила базираната в Амстердам Etergo по-рано тази година, заяви, че планира да инвестира около 327 млн. долара, за да създаде „най-голямата фабрика за скутери“ в южния индийски щат Тамил Наду, която според нея ще да може да създаде 10 000 нови работни места и да има първоначален капацитет да произвежда 2 милиона електрически превозни средства за една година. По-рано тази година в предложение, изготвено от подкрепения от индийския премиер Нарендра Моди мозъчен тръст Niti Aayog, се казва, че страната може да намали разходите си за внос на петрол с около 40 млрд. долара през следващите 10 години, ако електрическите превозни средства навлязат широко на пазара.

Гадкари пояснява пред индийския вестник, че се надява страната му да се превърне в производствен център № 1 за автомобили след пет години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:20 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още