fallback

Регистрациите на нови коли у нас намаляват с 45% през ноември

Месечният спад в България е най-големият сред страните от Европейския съюз, Великобритания и Асоциацията за свободна търговия

11:13 | 17.12.20 г. 1
Автор - снимка
Създател

С над 45% са намалели регистрациите на нови автомобили в България през ноември спрямо година по-рано. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители, публикувани в четвъртък.

През миналия месец са били регистрирани общо 1544 нови коли, докато през 2019 г. те са били 2819 броя.

За изминалите единадесет месеца на тази година спадът също е значителен – с над една трета. За периода от януари до ноември са регистрирани 20 661 автомобила, а за същия срок през 2019 г. те са 32 511 броя, което прави спад от 36,4%.

12-месечна тенденция в България. Графика: Европейската асоциация на автомобилните производители

Спадът за месеца в процентно изражение у нас е най-големият за страните от Европейския съюз, Великобритания и Асоциацията за свободна търговия. След нас е Словения с понижение за месеца от 33% и Португалия с близо 28%. За единадесетте месеца процентното ни понижение се изпреварва само от това в Хърватия, където има спад спрямо предходната година от 42,4%. България е на второ място заедно с Португалия.

За Европа тенденцията е сходна и също се наблюдава осезаемо понижение на новите регистрации, но не колкото у нас.

За ноември спадът е с 13,5% на годишна основа до 1,05 млн. превозни средства в ЕС, Великобритания и страните от Асоциацията за свободна търговия. Само за ЕС спадът е с 12%.

Петте най-големи пазара на Стария континент също отчитат понижения. Франция и Великобритания са с по около 27% по-малко продадени коли спрямо ноември 2019 г., а Испания и Италия – със съответно 18,7% и 8,3%.  В Германия регистрациите намаляват с 3%, след като благодарение на частичната блокада шоурумите останаха отворени.

За единадесетте месеца от началото на годината обаче спадът е доста по-видим. От януари до ноември 2020 г. са регистрирани близо 10,5 млн. автомобила в Европа при 14,5 млн. за същия период на предходната година, което прави свиване от 26,1%.

При продажбите на отделните марки на територията на ЕС, Великобритания и страните от договора за свободна търговия през ноември спад на годишна база от над 35% отчитат производители като Mazda, Mitsubishi и Honda.

При Volkswagen и Renault свиването е от около 14% за всяка от тях. Френският производител PSA пък отбелязва 12% спад. Тенденцията се запазва и при луксозните марки. Продажбите на BMW се понижават с 8%, а тези на конкурента Daimler – с 15,5%.

За единадесетте месеца спадът в продажбите на PSA на годишна база е 32,5%, при Volkswagen и Renault е съответно 24,1% и 26,7%. При BMW и Daimler той е 20% и 24,7%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:04 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още