Новият модел на японския концерн Nissan Motor Co. Rogue се представя изключително добре в САЩ, след като компанията заложи на стратегията за привличане на клиенти с по-високи доходи чрез своя SUV, който дебютира на американския пазар през октомври, съобщава Bloomberg.
Средните доходи на американците, закупили модела, са с около 10 000 долара по-високи от тези на купувачите на предишното поколение Rogue, посочва Майк Колеран, вицепрезидент в Nissan North America, отговарящ за маркетинга и продажбите в САЩ. Той отказа да коментира спецификата на стимулите за продажби, предвидени за новия модел, но посочи, че японският производител очаква общата стойност на трансакциите при SUV моделите да нарасне значително.
Финансовите показатели на Nissan рязко се влошиха, откакто бившият председател на компанията Карлос Гон беше арестуван през 2018 г. и освободен от поста. Пандемията от коронавирус допълнително помрачи състоянието на концерна, като се очаква мерките за нейното овладяване да изтрият около една пета от глобалните продажби на автомобили за тази година.
Nissan прогнозира загуба в размер на 340 млрд. йени (3,2 млрд. долара) за настоящата фискална година, приключваща в края на март 2021 г.
Базираният в Йокохама, Япония, концерн вече седми месец се бори да осъществи своята стратегия за трансформация, включваща загърбване на идеите на Гон за продажби на автомобили чрез отстъпки с фокус върху увеличаването на пазарния дял. Компанията планира да пусне 12 нови модела до ноември 2021 г., като новото поколение Rogue е сред първите, появили се на пазара.
Продажбите на дребно на Rogue се увеличават през ноември с 20 на сто спрямо октомври, споделя Колеран.
Новите модели на Nissan вече привличат и купувачи, които се фокусират върху лукса и новите технологии, като тук цената вече не е на първи план. Сред другите автомобили на концерна, които се очаква да бъдат пуснати през следващите месеци в САЩ, попада и електрическото превозно средство Ariya.
През ноември Nissan представи своя хибриден модел Note, който се очаква да бъде пуснат в продажба на 23 декември тази година при цена от около 19 хил. долара.
По-рано Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) се съгласи да предостави на Nissan до 2 млрд. долара като част от договор за кредит, който да помогне на концерна да финансира продажбите на автомобили в САЩ.
Парите са част от споразумение за кредит на стойност 4,1 млрд. долара с Nissan Motor Acceptance Corporation, подразделение на Nissan North America, посочват от JBIC.
Средствата трябва да помогнат на японската компания да продава успешно автомобили на втория по големина автомобилен пазар в света след китайския, като ѝ позволи да предоставя на клиентите заеми, които те могат да погасяват на месечни вноски.