fallback

Електрификацията набира скорост в сегмента на компактните автомобили в Европа

Хибридът Toyota Corolla се изкачва на четвърто място през септември при продажбите на компактни автомобили, изпреварван от VW Golf, Skoda Octavia и Ford Focus

09:10 | 12.12.20 г.

Електрическите автомобили променят състава на сегмента на компактните превозни средства, втори по големина в Европа след този на малките автомобили, докато държавните стимули и променящите се предпочитания на клиентите увеличават продажбите на модели с алтернативно задвижване, пише Automotive News Europe. 

През първите девет месеца на годината електрифицираните автомобили представляват почти една пета от продажбите в сегмента, спрямо 10,6% през миналата година, подкрепени от търсенето на пълни хибриди и електромобили, според данни на пазарния анализатор JATO Dynamics.

Toyota Corolla, най-продаваният хибрид в Европа досега през годината, отчита неочаквано увеличение на продажбите през септември, докато търсенето на повечето конкурентни модели се понижава на фона на пандемията. Ръстът на Corolla изпраща модела на Toyota на четвърто място в сегмента на компактните автомобили след VW Golf, Skoda Octavia и Ford Focus, като в същото време изпреварва лидери от предишни години от арсенала на Peugeot, Renault и Opel. 

автомобилен

Впечатляващият старт на VW ID.3

През първите девет месеца нито една изцяло електрическа кола не попада в топ 10 на най-продаваните компактни автомобили, но успешният пазарен дебют на хечбекa VW ID.3 изпрати модела, задвижван с батерии, на седмо място в сегмента през септември, отчитайки 8 544 продажби. По този начин ID.3 изпревари Renault Megane, според изчисления на JATO.

ID.3 стана най-продаваният модел в Нидерландия, Ирландия и Норвегия през октомври, заемайки впечатляващите 19 процента от скандинавски пазар през въпросния месец, показват данни на Bestsellingcarsblog.com.

Но дори ако ID.3 успее да поддържа тези обеми на продажба, ще мине много време, преди електрическият модел на VW да изпревари Golf, смята Кристиан Далхайм, ръководител на продажбите във VW Group.

"Като цяло сегментът Golf ще бъде трансформиран от двигатели с вътрешно горене в електрически ID.3, но смятаме, че това ще отнеме около 10 години," посочва Далхайм.

Golf остава лидер по продажби както в продуктовото портфолио на VW, така в Европа, подпомогнат от неотдавнашния дебют на осмото поколение на модела.

автомобилен

Продажбите на новия Golf обаче не са толкова силни, както в миналото, споделя изпълнителният директор на VW Group Херберт Дийс.

„Вече отчетохме спад на пазарния дял през последните години заради SUV моделите като T-Roc и Tiguan“, посочва Дийс. Той добави, че за разлика от предишни години, когато Golf се произвежда в различни части на света като Мексико и Китай, сега цялото производство се съсредоточава във Волфсбург, откъдето автомобилите Golf се пренасочват към другите страни.

Делът на компактните автомобили от общия автомобилен пазар в Европа ще се увеличи до 14,5% през следващата година  спрямо 13,4% през 2019 г., тъй като новите модели на VW подкрепят продажбите, прогнозират от LMC Automotive.

Но растящата популярност на SUV моделите ще доведе до спад на сегмента до 12,9% през 2025 г., като продажбите на компактни модели ще паднат до малко над 2,2 млн. броя, добавят от LMC.

Възходът на плъгин хибридите оказва малко влияние до момента върху сегмента, като този тип превозни средства представляват едва 1,7% от всички продажби на компактни автомобили през септември.

VW се върна в сектора с новия Golf GTE, докато Skoda и Seat пуснаха плъгин хибридни версии съответно на моделите Octavia и Leon. И трите модела използват една и съща архитектура на задвижване, създадена от VW Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:42 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още