Изпълнителният директор на Tesla Inc. Илон Мъск се опитва с всички сили да демонстрира, че компанията му е силно търсен и предпочитан работодател, докато производителят на електрически автомобили изпитва затруднение да намери служители за новия си завод край Берлин.
Но с наближаването на датата на откриване на съоръжението през лятото на 2021 г. Мъск осъзнава, че намирането на работници за фабриката е трудна задача, пише Automotive News Europe.
Tesla трябва да наеме бързо до 7000 служители, тъй като концернът планира да стартира производството в предприятието още през юли следващата година. До края на 2022 г. компанията трябва да добави още 5000 служители, за да увеличи производството.
Въпреки това, около осем месеца преди планираното въвеждане в експлоатация на съоръжението, 5000 от общо 7000 работници все още предстои да бъдат наети, споделят пред Automobilwoche хора, запознати с темата.
От друга страна Tesla трябва да намери повече от 100 инженери.
В рамките на миналия месец, след като получи наградата „Аксел-Шпрингер“, Илон Мъск проведе лично редица интервюта и раздаде автографи по време на конференция в опит да привлече общественото внимание към инициативата.
И докато хората по света се надпреварват да почукат на вратата на мечтания работодател в лицето на производителя на електромобили, в Германия действителността е малко по-различна.
Негативните публикации за грубото отношение, системата на Tesla “наеми и уволни“ и постоянното напрежение отблъскват много от потенциалните кандидати за работа. До момента са наети само малка част от нужните инженери за завода край Берлин.
Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Мненията на хората, които вече работят в предприятието не правят ситуацията по-оптимистична. Според тях работната атмосфера е тягостна, а организацията е хаотична. В същото време натискът върху служителите е огромен.
„Най-важните качества, необходими на един работник в Tesla, са издръжливост и гъвкавост. Важен критерий е готовността за допълнителна работа по време на голяма натовареност“, споделя служител пред Automobilwoche.
В някои случаи работниците достигат своя предел на издръжливост. Някои от новонаетите за новия завод мениджъри вече са напуснали или са били уволнени от Мъск. Преди няколко седмици изпълнителният директор, който ръководи строителството на фабриката, Иван Хорецки, беше освободен от позицията след няколко словесни спречквания с Мъск.
През 2018 г. списание Wired прави препратка в една своя статия с литературното произведение "Странният случай с доктор Джекил и мистър Хайд", изтъквайки, че когато Илон Мъск е в лошо настроение, той е склонен да уволнява своите служители.