Първият изцяло електрически автомобил на Toyota, базиран на платформата e-TNGA, ще бъде SUV (sport utility vehicle) модел, сходен по размер с RAV4, съобщава Automotive News.
Електромобилът ще се появи в продажба в Европа „в рамките на няколко години“, заяви Мат Харисън, директор продажби и маркетинг за Европа, по време на видеовръзка.
Според Андреа Карлучи, директор продукти в Toyota Europe, електрическият SUV ще бъде първият изцяло електрически модел на японския концерн, разработен специално за Европа.
От Toyota изтъкват, че допълнителни подробности около автомобила ще бъдат представени през следващите месеци.
Въпросният електромобил ще бъде един от 10-те модела с нулеви емисии, които японският концерн планира да пусне в продажба в Европа до 2025 г.
Колата, която е разработена съвместно с японския партньор Subaru, ще бъде петият по ред от въпросните 10 модела. Двете компании обявиха сътрудничеството си през 2019 г.
Сред другите модели попада електрическият микробус Proace City, разработен от Toyota в партньорство с френската PSA Group. Доставките на микробуса ще започнат през есента на следващата година.
Toyota планира да пусне на европейския пазар през 2021 г. и второто поколение Mirai, снабдено с водородни клетки.
Японският концерн вече предлага два напълни електрически модела – компактния SUV Lexus UX 300e и електрическата версия на микробуса Proace.
Електрическият SUV ще бъде произведен във фабриката ZEV в Япония.
Toyota не посочва дали въпросният модел ще се продава и извън Европа.
По време на онлайн събитието от компанията заявиха още, че до 2025 г. тя ще започне продажбите на електрически автомобил, който използва нова технология при батериите, която ще притежава редуцирано тегло и ще се нуждае от по-малко време за зареждане.
Шест от въпросните 10 нови модела ще се базират на платформата e-TNGA (Toyota New Global Architecture), която е предназначена за марките Toyota и Lexus.
Когато представи архитектурата през октомври 2019 г., концернът заяви, че e-TNGA е достатъчно гъвкава, за да може да се използва за различните по големина модели – от SUV с три реда седалки до спортни седани и малки кросоувъри.
При e-TNGA размерът на батериите варира от 50 до 100 киловатчаса.
За разлика от своя конкурент Volkswagen AG, Toyota не се съсредоточава само върху един сегмент на автомобили с алтернативно задвижване, а развива както електрически превозни средства с батерии, така и плъгин хибриди и коли с водородни клетки като Mirai.
Компанията очаква делът на продажбите на плъгин автомобили, като плъгин хибридите и електрическите автомобили и тези с горивни клетки, да нарасне до 20% от общите продажби на Toyota в Европа до 2025 г.
Изпълнителният директор на Toyota Europe Йохан ван Зил заяви, че очаква делът на автомобилния производител на автомобили с алтернативно задвижване да нарасне до 35% до 2030 г., като пълните хибридите ще представляват 50%, а плъгините - 10%.
Toyota е продала 1,09 милиона автомобила през 2019 г. в целия европейски регион.