fallback

Продажбите на нови автомобили в Италия се свиват с 8,3%

Броят на регистрациите на нови електрически превозни средства и плъгин хибриди нараства с 375%, благодарение на държавната подкрепа за сегмента

13:51 | 03.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Регистрациите на нови автомобили в Италия се свиват с 8,3% през ноември въпреки 12-процентния ръст на продажбите на частни купувачи.

Миналият месец в страната са регистрирани 138 405 нови автомобила, показват данните на италианското министерство на транспорта.

Продажбите на частни клиенти се увеличават с 12 на сто до 92 011 автомобила, според компанията за пазарни изследвания Dataforce, тъй като частичната блокада, въведена от италианското правителство за овладяване на пандемията от COVID-19, позволи на търговските салони да останат отворени. 

Продажбите на компании за краткосрочно наемане на автомобили се свиват с 26%, докато тези на компаниите за дългосрочен наем се понижават с 18 на сто. Бизнес продажбите отчитат спад от 13%. 

Броят на саморегистрациите от страна на автомобилните производители намалява с 69 на сто, докато регистрациите на дилърите се понижават с 53%.

Благодарение на правителствената програма за насърчаване на разпространението на екологични автомобили, броят на регистрациите на нови електрически превозни средства и плъгин хибриди нараства с 375% до 9 750 автомобила, като по този начин пазарният дял на сегмента достига 7%.

Делът на електромобилите през ноември нараства до 3,4 на сто в сравнение с 0,7% през същия месец на 2019 г.

Компактната електрическа кола на Volkswagen e-Up е най-продаваният електромобил за ноември в Италия, отчитайки 657 продадени бройки, следвана от Smart ForTwo и хечбека Renault Zoe.

Делът на плъгин хибридите се увеличава до 3,5 на сто през ноември в сравнение с 0,6% през същия месец на миналата година. Компактният SUV модел Jeep Compass е най-продаваният хибрид в страната, следван от Renault Captur и Mercedes-Benz A-Class.

Делът на пълните и меки хибриди  в Италия нараства до 23,15 през ноември в сравнение с 6,9 на сто през същия месец на 2019 г. Продажбите на бензинови автомобили се понижават с 37 на сто, като пазарният дял на този тип превозни средства се свива до 31,1%. В същото време регистрациите на нови дизелови коли се свиват с 28 на сто при пазарен дял от 28,9%.

По отношение на индивидуалните данни на автомобилните концерни продажбите на нови автомобили на Fiat Chrysler Automobiles се понижават с 2%, докато тези на Jeep нараства с 18 на сто, подкрепени от силното представяне на плъгин хибридите Renegade и Compass.

Продажбите на Alfa Romeo се свиват с 2,6%, докато тези на Lancia отчитат 2,4-процентен спад.

В рамките на групата Volkswagen регистрациите на нови автомобили с марка Skoda нарастват с 8,5%, докато тези на Seat се понижават с 2,4 на сто. Продажбите на автомобили Volkswagen отчитат спад от 15 на сто.

Регистрациите на нови автомобили с марка Citroen се увеличават с 8,3%, докато тези на Peugeot се понижават с 1,7 на сто.

Продажбите на Renault нарастват с 9,5%, докато тези на Dacia отчитат ръст от 5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:43 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още