Доклад, съставен от британския автомобилен производител Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, предизвика множество критики от страна на анализаторите в индустрията, твърдейки, че електромобилите трябва да изминат определени километри, преди да станат по-екологични от превозните средства с двигатели с вътрешно горене.
Според проучването всеки електромобил трябва да измине 78 000 км, за да се счита за по-зелен от конвенционалните автомобили заради свързаните с производството и зареждането емисии, съобщава Bloomberg.
Докладът на Aston Martin е свързан с целта, наложена от британския премиер Борис Джонсън за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.
Ауке Хоекстра, анализатор от Технологичния университет в Айндховен, смята, че общото разстояние, които всеки електромобил трябва да измине, за да се счете за по-екологичен, е 25 600 км. Според него докладът подценява с приблизително 50% отделените от конвенционалните автомобили емисии и не отчита производството на гориво.
„Инерцията при електромобилите се подхранва от правителствените политики и производителите, които инвестират милиарди долари в батерии, превозни средства и свързаната с тях инфраструктура“, споделя Дейвид Уотсън, главен изпълнителен директор на компанията за зарядна инфраструктура Ohme Technologies UK Ltd.
Идеята на Aston Martin при този доклад е да намери най-подходящия начин за постигане на целите на Великобритания за емисиите от транспортния сектор, посочва говорител на компанията. Проучването е подкрепено още от Honda Motor Co. и McLaren Automotive Ltd.
Забраната за продажби на нови бензинови и дизелови автомобили във Великобритания представлява сериозна заплаха за Aston Martin. Компанията отложи пускането на изцяло електрическата марка Lagonda с три години до 2025 г. и прекрати работата по своя първи електрически модел Rapid E през януари. Тази есен Aston Martin обяви сделка с германския концерн Daimler AG за достъп до технологии, свързани с хибридни и електрически превозни средства.
Според Майкъл Либрих от BloombergNEF дезинформацията относно електромобилите вреди на усилията за справяне с климатичните промени, като водят до загуба на инвестиции в сектора.