fallback

Защо доклад на Aston Martin за електромобилите разгневи анализаторите?

Според проучването на британския концерн всеки електромобил трябва да измине 78 000 км, за да се счете за по-екологичен от конвенционалните превозни средства

11:07 | 03.12.20 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Доклад, съставен от британския автомобилен производител Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc, предизвика множество критики от страна на анализаторите в индустрията, твърдейки, че електромобилите трябва да изминат определени километри, преди да станат по-екологични от превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Според проучването всеки електромобил трябва да измине 78 000 км, за да се счита за по-зелен от конвенционалните автомобили заради свързаните с производството и зареждането емисии, съобщава Bloomberg. 

Докладът на Aston Martin е свързан с целта, наложена от британския премиер Борис Джонсън за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.

Ауке Хоекстра, анализатор от Технологичния университет в Айндховен, смята, че общото разстояние, които всеки електромобил трябва да измине, за да се счете за по-екологичен, е 25 600 км. Според него докладът подценява с приблизително 50% отделените от конвенционалните автомобили емисии и не отчита производството на гориво.

„Инерцията при електромобилите се подхранва от правителствените политики и производителите, които инвестират милиарди долари в батерии, превозни средства и свързаната с тях инфраструктура“, споделя Дейвид Уотсън, главен изпълнителен директор на компанията за зарядна инфраструктура Ohme Technologies UK Ltd.

Идеята на Aston Martin при този доклад е да намери най-подходящия начин за постигане на целите на Великобритания за емисиите от транспортния сектор, посочва говорител на компанията. Проучването е подкрепено още от Honda Motor Co. и McLaren Automotive Ltd.

Забраната за продажби на нови бензинови и дизелови автомобили във Великобритания представлява сериозна заплаха за Aston Martin. Компанията отложи пускането на изцяло електрическата марка Lagonda с три години до 2025 г. и прекрати работата по своя първи електрически модел Rapid E през януари. Тази есен Aston Martin обяви сделка с германския концерн Daimler AG за достъп до технологии, свързани с хибридни и електрически превозни средства.

Според Майкъл Либрих от BloombergNEF дезинформацията относно електромобилите вреди на усилията за справяне с климатичните промени, като водят до загуба на инвестиции в сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:10 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още