fallback

Есенните блокади могат да изтрият продажбите на 300 хил. нови автомобила в Европа

LMC Automotive прогнозира 14-процентен спад на продажбите на нови превозни средства в световен мащаб през тази година, като за Европа понижението ще е 22%

11:25 | 23.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Вторият кръг от блокади заради коронавируса, който затвори шоурумите във Франция и Великобритания, ще коства продажбите на около 300 000 нови автомобила в Европа, посочват от анализаторската компания LMC Automotive.

Очакваните загуби от продажби накараха LMC леко да преразгледа в посока надолу своята целогодишна прогноза за европейския пазар до спад от 22% спрямо 2019 г., съобщава Automotive News Europe.

По-рано тази година LMC понижи прогнозата си за Западна Европа, точно преди да бъдат въведени новите мерки за блокади в края на октомври и в началото на този месец.

„Втората вълна от блокади възпрепятства възстановяването“, заяви анализаторът от LMC Джонатан Поскит в четвъртък по време на онлайн презентация. 

Последните новини относно успеха на редица компании в разработването на ваксина срещу COVID-19 хвърлят светлина върху опитите на европейския автомобилен пазар да се възстанови през следващата година, изтъква Поскит.

„Ваксините със сигурност са добра новина, но ще им отнеме време да натрупат критична маса, чак до 2021 г.“, подчертава анализаторът.

Новите блокади и втората вълна на коронавируса също помрачават доверието сред потребителите, което кара LMC да изтрие допълнителни 250 000 автомобила от прогнозата си за продажбите през първата половина на 2021 г.

„Станахме свидетели на силно V-образно възстановяване, но то приключи, след като бяха върнати регионалните и националните блокади“, изтъква Поскит.

LMC очаква продажбите на нови превозни средства в световен мащаб през тази година да се свият до 77 млн. броя, което е с 14% по-малко от тези през 2019 г. Очаква се продажбите през 2021 г. да нараснат до 85 млн. автомобила, което би представлявало 10-процентно увеличение на годишна база.

LMC прогнозира годишните продажби в Европа да отчетат 22% спад до 16,2 млн. автомобила спрямо 2019 г. През 2021 г. продажбите ще нараснат с 15 на сто до 18,7 млн. превозни средства.

За Северна Америка компанията очаква продажбите да се свият с 16% до 17 млн. автомобила през тази година, след което да нараснат с 9 на сто през 2021 г. до 18,5 млн. превозни средства.

За Китай LMC прогнозира 6-процентен спад през тази година до 24,1 млн. автомобила, като през 2021 г. продажбите ще се увеличат със 7 на сто до 25,8 млн. превозни средства.

В същото време от IHS Markit очакват продажбите в световен мащаб да спаднат през тази година с 16 на сто до 75 млн. превозни средства, спрямо отчетените през 2019 г. 90 млн. автомобили. За 2021 г. компанията прогнозира ръст от 9% до 82 млн. нови превозни средства.

IHS очаква продажбите в Западна Европа да спаднат с 24 на сто през 2020 г. до 12,5 млн. автомобила в сравнение с 2019 г., но след това да се увеличат с 12% до 14 милиона броя през 2021 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:15 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още