Германската автомобилна индустрия си осигури 5 млрд. евро държавна помощ, като средствата ще бъдат използвани за преодоляване на коронавирусната криза и за инвестиции в прехода към електрификация на превозните средства, съобщава Bloomberg.
Правителството на канцлера Ангела Меркел ще удължи паричните бонуси за закупуване на превозни средства с електрическо задвижване до 2025 г., като също така ще предложи стимули за подмяна на старите камиони и ще помогне на доставчиците да инвестират в нови технологии.
„Всички сме наясно, че индустрията преминава през трудна фаза, която засяга стотици хиляди работни места“, заяви министърът на икономиката Петер Алтмайер във вторник в Берлин. „Знаем, че това не е просто въпрос, който засяга големите автомобилни производители, а по-скоро въпрос, който дълбоко засяга средноголемите компании“, които произвеждат компоненти, изтъкна още той.
Производителите на автомобили и доставчиците на части, в които общо работят близо 800 000 души в Германия, влагат много средства за електрическите автомобили, преди да се появи пандемията. Резкият спад в търсенето нанесе щети върху тези компании. През април производството на автомобили спадна с 97% и тепърва ще се възстановява до нивата отпреди пандемията, като продължаващият ръст в броя на заразените с коронавирус заплашваща да редуцира търсенето отново.
Данните за европейските продажби на автомобили, публикувани днес, подчертават неприятностите за сектора. Регистриранията на нови автомобили в ЕС са намалели със 7,8% през октомври, според изчисления на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Освен лекия ръст през септември, продажбите намаляват през всеки друг месец от годината досега, като за периода януари-октомври те се свиват с близо 27%.
След разговор между Меркел и представители на автомобилната индустрия в страната правителството на Германия посочи, че секторът все още се нуждае от държавна подкрепа за справяне с последиците от пандемията и с „големите предизвикателства“ на дългосрочната структурна трансформация въпреки признаците на възстановяване.
Берлин ще предостави 1 млрд. евро за удължаване на стимулите за закупуване на електрически автомобили. Други 1 млрд. евро ще бъдат насочени към програмата за бракуване на стари тежкотоварни превозни средства. Друга такава сума ще отиде във фонда за подкрепа на технологичните инвестиции при доставчиците. Още 2 млрд. евро ще бъдат насочени към фондовете за стимулиране на доставчиците за адаптирането на техните производствени линии.
Германският министър на труда Хурбетус Хайл определи автомобилната индустрия като „работния кон“ на Германия.