Китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing ще предостави на водачите от своята платформа електрически автомобил, разработен съвместно с концерна BYD Co., през следващите месеци, с който цели да намали разходите в най-голямата мрежа за споделено пътуване в света, съобщава Bloomberg.
D1, първият електрически модел, създаден с фокус върху споделеното пътуване, ще бъде доставен до лизинговите партньори на стартъпа в няколко китайски града, споделят от Didi. Автомобилът, произведен от BYD, в която Berkshire Hathaway Inc. на Уорън Бъфет е най-големият акционер, разполага с плъзгащи се врати и система за подпомагане на водача.
Още през 2018 г. Didi сигнализира за намерението си да се обедини с автомобилните концерни, за да произведе персонализирани електромобили за своята услуга за споделено пътуване. Китайската компания, която успя да се наложи в Китай за сметка на Uber Technologies Inc., се надява електромобилите да представят по-ефективна опция от традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Компанията вече оперира с около милион електрически превозни средства, които могат да се възползват от нарастващата мрежа от зарядни станции в цялата страна.
Увеличеният фокус от страна на Didi върху електрическите превозни средства се очаква да бъде възприет благосклонно от китайското правителство. Пекин прие налагането на електромобилите като основен национален приоритет, отчасти за намаляване на замърсяването, като планира да увеличи дела на електрическите леки коли, автобуси и търговски автомобили до 20% от продажбите на нови превозни средства до 2025 г.
Компанията, която е оценена на 62 млрд. долара според CB Insights, все още се възстановява от репресивните регулаторни мерки от 2018 г. и избухването на пандемията от коронавирус, което ограничи голяма част от транспорта.
В същото време конкурентни платформи като Meituan сега оспорват лидерството на Didi. За да се конкурира успешно, компанията разширява присъствието си в бизнеса за споделяне на велосипеди и доставка на храни, за да привлече и задържи потребителите. Месечните активни потребители в платформите на Didi в Китай надхвърлят 400 милиона.
В по-дългосрочен план Didi залага на автономното шофиране - отделно звено, което набра 500 млн. долара чрез финансиране от Vision Fund на SoftBank Group Corp.