В наши дни луксозните ръчни часовници и куфарчетата са се превърнали в задължителен аксесоар към определен автомобил от висок клас. И компаниите залагат на този тренд, произвеждайки различни луксозни аксесоари под една марка, като едно бързо търсене в Google може да покаже десетки подобни комбинации.
Но колко често може да се срещне „комплект“ автомобил и самолет от една марка?
Бразилският авиокосмически конгломерат Embraer SA работи с германския производител на луксозни автомобили Porsche с идеята да бъдат създадени 10 двойки самолети Embraer Phenom 300E и коли Porsche 911 Turbo S. Цената на всеки „дует“ ще започва от малко над 11 млн. долара, като се очаква производството им да отнеме малко повече от година, пише Bloomberg.
порше
„Самолетът е предназначен да бъде пилотиран от самия собственик, като ние искаме автомобилът да бъде автономен“, изтъква Борис Апенбринк, директор в Porsche. „Тук става въпрос за осъществяването на мечтите на нашите клиенти“, добавя той.
Брандиране за милиардери
Упражненията по брандиране сред компаниите за луксозни стоки не са нещо ново. Автомобилните производители отдавна си партнират с компании, като производители на яхти, часовници, технологии за озвучаване, за да споделят знанията си за дизайна и да разширят своя технически и пазарен обхват, дори ако обявените продукти никога не достигат до производство.
Концерни като Aston Martin, BMW, Ferrari, Lamborghini и Mercedes-Benz са особено активни в сегмента за морски транспорт, създавайки високоскоростни лодки, луксозни яхти и дори подводници.
По-рядко се случва автомобилният производител да погледне към небето - проект, по който се работи от четири години, споделя Джей Бийвър, вицепрезидент на отдела за вътрешен дизайн в Embraer.
Porsche Type 64. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Германският производител на автомобили е естествен партньор на базираната в Сао Пауло компания, добавя той, като се има предвид дългогодишната ѝ връзка с авиацията. Самият Фердинанд Порше произвежда самолетни двигатели още през 1908 г., подчертава Бийвър, като „Type 64 също е бил вдъхновен от авиокосмическите технологии“, продължава той, визирайки емблематичния автомобил с вид на космически кораб, създаден през 1939 г.
Това е първият път, в който двете компании извършват съвместен проект.
„Участието в проектирането на самолети или пилотската кабина може би ще бъде следващата стъпка към бъдещето“, посочва от своя страна Апенбринк.
Доставките на тази комбинация от продукти се очаква да започнат в края на 2021 г.