Печалбата на германския автомобилен производител BMW AG нараства с почти 10% през третото тримесечие, подпомогната от силното възстановяване на търсенето на луксозни коли в Китай. Концернът потвърди своите перспективи въпреки нарастващия брой заразени с коронавирус в световен мащаб, съобщава Ройтерс.
Печалбата на компанията преди лихви и данъци (EBIT) нараства с 9,6% до 2,46 млрд. евро, подпомогната от 8,6-процентния ръст при доставките на луксозни автомобили.
Маржът на EBIT се възстановява до 6,7% през третото тримесечие от -10,4%, регистрирани през предходните три месеца и 6,6% от същия период преди година въпреки 50-процентния скок в продажбите на електрически и хибридни автомобили с по-нисък марж през разглежданото тримесечие.
Доставките на автомобили от марката BMW отбелязват ръст от 9,8 на сто, основно благодарение на доброто представяне в Китай, където нарастват с 31%, компенсирайки спада в САЩ в размер на 15,7%. Доставките на автомобили Mini също нарастват с 1,9% до 89 561 броя. Броят на доставените превозни средства от марката Rolls-Royce се свива с 9,5%. Общите доставки в автомобилния сегмент нарастват с 8,6% до 675 592 броя.
Производственият обем също отчита ръст от 0,3% спрямо същото тримесечие на 2019 г.
Приходите на автомобилното звено се свиват с 1,4 на сто, докато тези на отдела за мотоциклети отчита спад от 4,6%.
BMW потвърди прогнозата си за марж на EBIT между 0-3% за автомобилния сегмент през 2020 г.
Въпреки възстановеното търсене на някои пазари, концернът очаква общите доставки на луксозни автомобили, както и печалбата на цялата група преди данъци и лихви да бъде сравнително по-ниска от тази, отчетена през 2019 г.