Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. се радва на своеобразно поскъпване на акциите през последните дни, тъй като инвеститорите на Wall Street очакват компанията да представи финансов отчет, който да надмине пазарните очаквания, съобщава Bloomberg.
Откакто главният изпълнителен директор Джим Фарли пое ръководството след оттеглянето на Джим Хакет на 1 октомври, цената на акциите на автомобилния производител скочи с 21%. В същото време анализаторите увеличават прогнозите си за печалбата на компанията, ценовите таргети, като някои от тях повишават и оценката си за книжата на Ford до “купувай“.
Пазарните експерти очакват Ford да коригира печалбата си за акция в посока нагоре до 19 цента за акция, както и печалбата преди лихви и данъци (EBIT) до 1,34 млрд. долара, показват оценки на анализатори.
И все пак това би представлявал по-слаб резултат в сравнение с печалбата за акция от 34 цента и EBIT в размер на 1,8 млрд. долара, регистрирани преди година. Но благодарение на възстановяващия се автомобилен пазар от пандемията, тези очаквани резултати надминават последните прогнози на Ford, очертаващи първа годишна загуба от над десетилетие.
Голяма част от оптимизма на инвеститорите се дължи на избора на Фарли. Бившият ръководител на Toyota Motor Corp. е възприет като ефективна „противоотрова“ на това, което постигна Хакет, чиито мандат беше помрачен от неуспешното реализиране на SUV (sport utility vehicle) модела Explorer и глобалната реорганизация, коствала на компанията 11 млрд. долара.
В своя първи акт като изпълнителен директор Фарли назначи ветерана в концерна Джон Лоулър за главен финансов директор, заменяйки бившия финансов директор на Amazon.com Inc. Тим Стоун, нает от Хакет преди година.
„Wall Street е развълнуван от това, че Джим Фарли е главен изпълнителен директор“, коментира Дейвид Уистън, анализатор в Morningstar Inc. „Инвеститорите търсят подобрена комуникация, повече яснота и по-груб стил. Също така страстта на Фарли към продукта е добре известна. Той обича да се състезава", добавя Уистън.
Но скорошното рали при акциите на Ford е нещо повече от прехласване към изпълнителния директор на концерна. Фарли получи положителен тласък от продуктовата гама - редизайн на най-продавания пикап F-150, електрическия Mustang Mach-E и съживеният SUV Bronco, докато американският автомобилен пазар се възстановява с по-бърз темп от очакваното през последните два месеца.
В края на септември размерът на годишните продажби на автомобили в САЩ се възстановява до 96% от нивата преди пандемията, според JPMorgan. Ford поддържа производството на пикапи в своите заводи на високи обороти, за да отговори на търсенето, което спомогна за подобряването на свободния паричен поток до 2,4 млрд. долара през третото тримесечие, изчислява JPMorgan.
Въпреки това Ford все още трябва да се справи с проблемите в чужбина. Компанията губи пари в Китай, Европа и Южна Америка. Фарли е изправен пред предизвикателството да преобърне тази тенденция, особено ако Великобритания излезе от Европейския съюз (ЕС), без да успее да запази досегашните търговски отношения.
Миналата година производителят на автомобили заяви, че Brexit без сделка би бил „катастрофален“ за операциите на компанията в Обединеното кралство. Ford също изпитва трудности да избегне санкции за неспазване на европейските екологични регулации след сервизната акции, засягаща редица плъгин хибриди, чийто дефект може да предизвика пожар.