Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor и свързаната с него Kia Motors предупредиха за допълнителни разходи за провизии в размер на 2,94 млрд. долара, свързани с проблемни двигатели, съобщава Ройтерс.
Двете компании се сблъскват с дългогодишни проблеми с качеството, които помрачиха доверието на потребителите към тях.
Hyundai заяви в понеделник, че печалбата на двата производителя за третото тримесечие ще отразява свързаните с качеството разходи в размер на 3,36 трлн. вона (2,94 млрд. долара), като 2,1 трлн. вона се падат за Hyundai, а 1,26 трлн. вона – за Kia.
Това отразява нарастването на случаите на необходимост от подмяна на двигателя Theta II GDI на вече продадени автомобили, подлежащи на сервизни акции, както и нарастващите оплаквания на потребителите по отношение на други типове двигатели, които не участват в процеса на сервизен преглед и подмяна.
Hyundai и Kia, които заедно съставят петата по-големина автомобилна група в света, изтеглиха за проверка близо 1,7 млн. автомобила с двигатели Theta II през 2015 и 2017 г., позовавайки се на неизправност в двигателя, увеличаваща риска от катастрофи.
През 2017 г. американските регулатори за безопасността в транспорта започнаха разследване за мащабното изтегляне и дали то засяга всички проблемни превозни средства и дали е извършено своевременно.
През последните години двете компании се сблъскват с поредица от проблеми, свързани с двигателите на техните автомобили в САЩ и Южна Корея, както и с извънсъдебно уреждане на съдебни спорове относно американския пазар.
В началото на октомври Hyundai обяви, че ще започне голямо изтегляне на електромобили Kona от Южна Корея заради риск от късо съединение, което може да доведе до пожар в колата.
Изтеглянето засяга 25 564 електрически превозни средства Kona, произведени между септември 2017 г. и март 2020 г., се казва в изявление на транспортното министерство.
Електромобилите Kona използват батерии, произведени от LG Chem Ltd.
В рамките на изминалата седмица на ръководния пост в Hyundai застана синът на вече бившия изпълнителен директор Чонг Монг-ку - Чонг Ей-сун. Новият директор ще трябва да се справи с проблемите около изтеглянето на автомобили и със затрудненията на концерна относно коронавируса, който предизвика рязък спад на глобалните продажби в сектора. Продажбите на Hyundai се свиват с 19,4% до 2,6 млн. броя през първите девет месеца на годината спрямо същия период на 2019 г.