fallback

Renault иска да превърне възкресена спортна марка автомобили в мини Ferrari

Брандът Alpine в момента предлага само една продуктова линия

12:16 | 19.10.20 г.

Главният изпълнителен директор на френския автомобилен концерн Renault SA Лука ди Мео, родом от Италия, има невъзможна амбиция - да създаде марка спортни автомобили от наскоро съживен бранд.

65-годишната френска марка Alpine, която Renault съживи само преди няколко години след две десетилетия, прекарани в летаргия, е далеч от спечелване на уважението на поддръжниците на Ди Мео. Френският производител е успял да продаде през тази година малко над хиляда спортни автомобили модел A110 - единствената продуктова серия на марката, пише Bloomberg.

Но докато италианецът смята, че 30% от продуктовата гама на Renault трябва да бъде изпратена за скрап, той вижда в Alpine потенциал за разширяване. Един от първите големи ходове, предприети откакто Ди Мео пое поста на главен изпълнителен директор в началото на тази година, беше да ребрандира отбора на Renault във Формула 1 като Alpine за новия сезон през 2021 г. 

53-годишният Ди Мео заяви пред журналисти в рамките на миналата седмица, че ако съчетае модерната инженерна работа на моторната състезателна програма на Renault с „квази занаятчийската“ работа, извършвана в завода на Alpine в Северна Франция, „можете да получим ново мини Ferrari".

За да накара другите да говорят за Alpine със същия ентусиазъм, Ди Мео ще трябва да свърши още доста работа, ако иска да успее да изгради марка със статута на Ferrari.

Председателят на концерна Жан-Доминик Сенар определи завода в Диеп, където се произвежда Alpine, като фактор за проблемите на Renault относно свръхкапацитета в Европа, като заяви пред френските депутати през юни, че изграждането на седем автомобила на ден в производствен център, който може да направи 32 превозни средства, не е устойчиво.

И макар че автомобилите Alpine не са евтини като например по-ефективният модел A110S, чиято цена започва от 67 900 евро във Франция, най-евтините модели на Ferrari се продават на цена от над 200 000 долара.

През първото полугодие Renault загуби рекордните 7,3 млрд. евро и на моменти изглеждаше, че концернът е напът да прекрати съюза си с японския партньор Nissan Motor Co. след ареста на дългогодишния им лидер Карлос Гон през 2018 г.

Renault се конкурира главно на масовия европейски пазар, който от години е измъчван от прекалено голямо разнообразие от марки. Гон видя възкресяването на Alpine - която беше изоставена през 1995 г., една година преди компанията да го наеме - като начин да внесе глътка свеж въздух в продуктовата гама на Renault.

Въпреки че A110 е любимец на автомобилните списания, продажбите на модела в световен мащаб са намалели, откакто колата се появи на пазара в края на 2017 г., като миналата година достигнаха едва 4835 броя.

Ди Мео на няколко пъти намекна за това какъв ще бъде пътят на марката към бъдещето, заявявайки през миналата седмица, че ще „добави емоция“ към електрическата гама на Renault. В съобщение до служителите от миналия месец той призова Alpine да се включи в „програма на Porsche 911“ и да постави началото на малка поредица от жизнеспособни електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:31 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още