Главният изпълнителен директор на Nikola Corp. вижда ясно пътя напред за своята компания, дори ако стартъпът за електрически камион не успее да се споразумее с General Motors Co. за предложеното стратегическо партньорство.
Преговорите между двете компании продължават, но ако предварителната сделка за споделяне на технологии и производство, обявена миналия месец, се разпадне, Nikola ще се върне към „базовия си план“ без помощта на GM, заяви главният изпълнителен директор Марк Ръсел в интервю за Bloomberg.
„Ние имаме способността и разполагаме с базов план да вършим нещата сами. Ако имаме партньор, това просто ни позволява да се движим по-бързо и помага за намаляването на риска “, изтъкна Ръсел, добавяйки: „Доказахме през годините, че сме партньорска компания…“
Връзката на базираната във Финикс компания с потенциалния ѝ партньор е обект на сериозен регулаторен контрол, тъй като Nikola и нейният основател и бивш председател Тревър Милтън бяха обвинени в измама. И компанията, и Милтън отрекоха тези твърдения.
GM иска да придобие 11% от акциите на компанията като част от сделката, предлагайки на стартъпа достъп до технологията с горивни клетки срещу производство на електрически пикапи на Nikola.
Според Ръсел Nikola е готова да пусне на пазара своя електрически камион Badger, ако не успее да постигне споразумение с GM.
„Badger е част от дискусиите ни с GM. И през цялото време бяхме наясно, че няма да изградим Badger без партньор-производител на оригинално оборудване“, изтъкна Ръсел.
Базираният в Детройт автомобилен производител може да настоява за увеличаване на потенциалния си дял в Nikola или да търси гаранции да увеличи собствения си капитал, ако компанията набере повече пари, посочват източници, запознати с темата.
Nikola също е провела разговори с петролната компания BP Plc за изграждането на мрежа от станции за зареждане с водород в Северна Америка. Статусът на тези дискусии е неясен, но компанията заяви, че планира да обяви партньор до края на годината.
Стартъпът е постигнал споразумения с други доставчици на технологии, включително с Robert Bosch GmbH за съвместно развитие на технологията на горивните клетки. Два от прототипите на тежкотоварните камиони на компанията използват горивни клетки на Bosch.
Nikola работи и върху напълно електрически влекач, който ще бъде изграден през следващата година в Улм, Германия, в съвместно предприятие с подразделението Iveco на CNH Industrial NV.