Автомобилните производители са устремени да заменят по-малко доходоносните леки автомобили с по-рентабилните SUV (sport utility vehicle) модели, като повечето от тях са готови дори да жертват своите емблематични модели по пътя към заветната цел.
Най-новият модел на германския концерн Volkswagen AG (VW) Taos, който ще бъде пуснат скоро за продажба в Северна Америка, е може би най-яркият пример на тази тенденция към момента.
VW успя да направи място на производствените линии в завода си в Мексико, за да може да сглобява Taos, като за целта прекрати производството на култовия модел Beetle, един от най-популярните и разпознаваеми автомобили на XX век.
За ръководството на продуктовото подразделение на VW подобно решение се взима лесно. Растящото търсене на кросоувъри за сметка на седаните се отразява и върху стратегията на концерна. Именно поради тази причина досега през годината американският пазар е наводнен от подобни модели – 70% от новите автомобили, които излизат там, са именно SUV.
Потребителите са готови да платят по-висока цена за по-голямо превозно средство и по-просторно купе, като въпросните модели, от друга страна, не излизат особено по-скъпо на производителите в сравнение със седаните.
Германският производител далеч не е единственият концерн, който действа изключително хладнокръвно по отношение на своето портфолио.
Ford Motor Co. също изоставя седаните в Северна Америка, преустановявайки производството на модели като Taurus, някога най-продаваната кола в страната.
В същото време General Motors Co. спря от производство няколко модела, включително Chevrolet Impala, който ,може да се похвали с близо 60-годишна история.
Fiat Chrysler Automobiles NV също се отказа да се опитва да накара американците да купят нейния модел 500, компактен автомобил, използван за възраждане на едноименната италианска марка в САЩ през 2011 г.
Чрез добавянето на Taos и изцяло електрическия ID.4 към Tiguan VW ще има три модела в компактния SUV сегмент, подобно на Subaru, която разполага с Outback, Forester и Crosstrek, както и Jeep с Wrangler, Cherokee и Compass.
Изпълнителният директор на VW Херберт Дийс залага на печелившата гама SUV модели, за да помогне на концерна да сложи край на загубите, произхождащи от катастрофалния скандал „дизелгейт“. Миналия месец Дийс заяви пред акционерите, че марката е близо до пробив дори в Северна Америка. Производителят генерира по-голямата част от печалбите си в Китай и Европа и от години се бори да спечели пари в САЩ
Taos ще се предлага в региона през второто тримесечие на следващата година. Той ще бъде с около 9 инча (23 сантиметра) по-къс от Tiguan и на по-ниска цена, която започва от 25 245 долара.