Американският производител на електромобили Tesla Inc. ще пусне на китайския пазар своя първи седан Model 3, оборудван с по-евтини батерии, в четвъртък, което му позволява да намали цената на превозните средства и да увеличи продажбите на най-големия пазар на електромобили в света, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Произведеният в завода на Tesla край Шанхай Model 3, който е снабден с батерии от китайски доставчик, ще се продава за 249 900 юана (36 800 долара) с използването на държавни субсидии, което ще намали началната цена на базовия модел с почти 10%, изтъкват източниците. Към момента най-евтините модели са с цена от 271 550 юана след приспадане на субсидиите.
Очаква се новите силови агрегати на Tesla да включват LFP батерия, които не съдържат кобалт и са произведени от Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL). Въпросната батерия е съставена от по-евтин микс от суровини и може да помогне на Tesla да се конкурира с местни и международни компании, които заливат китайския пазар с нови електрически модели.
Понастоящем превозните средства, произведени в завода на Tesla край Шанхай, използват батерии, съдържащи никел и кобалт, които са произведени от японската Panasonic Corp. и южнокорейската LG Chem Ltd.
Кобалтът е скъпа суровина, защото около половината от световните доставки се осигуряват от Демократична република Конго, където дългогодишните проблеми с корупцията и управлението се усложняват от използването на детски труд в минното дело и високите данъци върху метала.
Tesla също така си партнира с CATL, като се очаква китайската компания да доставя батерии на Tesla, след като постигна споразумение за доставки с компании като Daimler AG, Hyundai Motor Co., Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG. Видът на батериите на CATL варира спрямо нуждите на компанията партньор.
Литиево-железните батерии ще останат основен компонент за продуктите от средния клас на Tesla, заяви главният изпълнителен директор Илон Мъск в началото на септември. Той добави, че не иска развитието на Tesla да бъде спирано от ограничения производствен капацитет на батериите с никел и кобалт.
Тази година кумулативните регистрации на произведения в Китай Model 3, който дебютира през януари на пазара, достигнаха почти 70 000 превозни средства към края на август, според държавната China Automotive Information Net.