Китайският автомобилен концерн Zhejiang Geely Holding Group Co., чието портфолио от марки включва Volvo и Lotus, заяви, че платформата на електрическия модел, който ще се появи на пазарите през следващата година, ще бъде предложена на други производители, съобщава Bloomberg.
Архитектурата, разработена от Geely за модела на Lynk & Co. Zero Concept, представена в сряда, е платформа с отворен код, достъпна и за други компании. Geely води преговори за лицензиране на технологията с няколко други производителя, включително с германската Daimler AG.
„Нашето развитие на тази трансформираща архитектура на електрически превозни средства бележи най-големия скок за Geely от повече от десетилетие насам“, заяви Ли Шуфу, основател на китайския автомобилен концерн. По неговите думи тази иновация значително ще разшири мащабите и обема на превозните средства на компанията с нулеви емисии.
Въпреки че търсенето на електрически превозни средства отчита по-бързи темпове на растеж спрямо автомобилите с двигатели с вътрешно горене, този пазар все още представлява малка част от глобалните продажби. Тъй като батериите все още са далеч от цените на конкурентните силови агрегати, производителите на автомобили по целия свят обединяват усилията си, за да разпределят тежестта от постепенната замяна на замърсяващите превозни средства с нови енергийни модели.
Geely прекара четири години и инвестира 18 млрд. юана (2,65 млрд. долара) в разработването на архитектурата, споделя Ан Кондзъ, председател на базираната в Ханджоу компания, пред репортери на презентация преди Международното автомобилно изложение в Пекин, което ще започне по-късно тази седмица. Събитието ще акцентира върху електромобилите, като ще има и модели, предлагащи възможност за пробег от 700 километра с едно зареждане на батерията.
През 2019 г. Geely, чиято пазарна стойност се изчислява на 17,8 млрд. долара, е продала около 2,2 млн. автомобила. Компанията е най-големият акционер в Daimler с близо 10-процентен дял.