Германският автомобилен концерн Volkswagen AG може да изпревари Tesla Inc. както по отношение на количеството произведени електромобили, така и по отношение на разработването на софтуер, заяви в интервю председателят на работническия съвет Бернд Остерло пред Welt am Sonntag.
„Ако Tesla създаде три фабрики, в които могат да бъдат произведени между 300 000 до 500 000 автомобила, тогава при нас цифрите ще са между 900 000 и 1,5 милиона“, изтъкна Остерло, добавяйки: „Искаме да постигнем това през 2023 г., вероятно дори по-рано“.
Модулната матрична платформа на VW с електрическо задвижване дава на автомобилния производител номер едно в света по пазарен дял „огромно“ предимство, тъй като на нея той може да изгради всяко превозно средство от всяка марка от своето портфолио, подчерта Остерло, цитиран от Bloomberg.
Той очаква също така работната група от инженери „Артемида“, ръководена от изпълнителния директор на Audi Маркус Дюсман да достигне технологичния напредък на Tesla.
Новата организация, свързана с разработка на автомобилен софтуер, е правилната стъпка в тази посока, добави още Остерло.
По неговите думи, ако VW интегрира своя софтуер в собствените си автомобили, концернът ще може да събира и обработва много повече данни в рамките на по-кратко време.
В края на август стана ясно, че германският концерн планира да пусне първата си флотилия от самоуправляващи се тестови автомобили в източния китайски град Хъфей, който се превръща в бастион на амбициите на страната в областта на електромобилите.
Планът включва пускането на десет коли Audi e-trons в квартал Хайхън в града, където живеят около 400 хил. души и той разполага с около 80 км пътища с интелигентна инфраструктура, подкрепяща автомобилния трафик.
„Това е първият ни пилотен проект в Китай“, който се стреми да свърже автомобилния, електрическия и дигиталния свят с ползата за потребителите, заяви главният изпълнителен вицепрезидент на Volkswagen за Китай Вейминг Сох.
През юли VW и неговият китайски партньор SAIC Motor обявиха, че ще инвестират около 600 млн. долара за обновяване на автомобилните си заводи в Шанхай, като целта на компаниите е да стартират производството на новите седани с марка Audi.
Планът дава зелена светлина на луксозния бранд Audi да стъпи по-здраво на китайския пазар – най-големият автомобилен пазар в света.