Плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen AG относно бизнеса с камиони се насочват отново към идеята за придобиване на Navistar International Corp., след като разговорите бяха замразени на фона на пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознат и с темата.
Звеното на VW Traton SE, което се занимава именно с камиони, се опитва да поднови преговорите този месец, за да спечели ръководството на Navistar и основните акционери, включително милиардерът инвеститор Карл Айкан.
През януари Traton предложи да купи останалата част от Navistar за 35 долара за акция, или общо за 2,9 млрд. долара, за да си осигури база на пазара за тежкотоварни автомобили в САЩ и да засили производството си на фона на конкурентите като Daimler AG и Volvo AB.
Volkswagen вече притежава 16,7% от Navistar, сочат данни на Bloomberg.
Ръководствата на VW и Traton по-рано тази година внесоха съмнения сред инвеститорите относно това дали сделката ще бъде завършена, след като признаха, че преговорите са преустановени заради пандемията.
Navistar, която произвежда камиони, училищни автобуси, превозни средства за защита и двигатели, все още не е приела или отхвърлила офертата. Нейният председател Трой Кларк заяви през юни, че офертата „остава на масата“, като същевременно добави, че пандемията „забавя процеса“.
Остава неясно дали офертата от 35 долара за акция ще задоволи Карл Айкан, най-големият акционер в дружеството, както и Марк Рачески, основател и главен инвестиционен директор на MHR Fund Management – третият по големина инвеститори в Navistar.
Въпреки опасенията VW разполага с достатъчно средства, за да увеличи залога, ако е необходимо, споделя един от източниците.