Продажбите на автомобили във Франция и Испания са намалели през август, като заличават ръстовете през предишните месеци и попарват надеждите за бързо възстановяване от коронавирусната пандемия в Европа, предава Bloomberg.
Регистрациите на пътнически автомобили във Франция са намалели с 19,8% спрямо същия месец на миналата година, сочат публикувани във вторник данни на специализираната компания CCFA. Така Франция стана първият голям европейски пазар, който оповестява данни за миналия месец. Общият брой от 103 635 новорегистрирани автомобили е най-ниският от май насам, когато шоурумите и заводите започнаха да отварят отново след мерките за блокада за овладяване на вируса.
В съседна Испания продажбите на автомобили са намалели с 10% миналия месец, съобщи автомобилната организация в страната ANFAC. Спадът контрастира на приличното представяне през юли, когато регистрациите нараснаха с малко над 1%.
Данните сочат, че възстановяването на автомобилния сектор в Европа губи пара, след като държавните субсидии в страни като Франция и Германия помогнаха за летящия старт на бизнеса през юни, особено на задвижвани с батерия модели.
Във Франция продажбите на коли нараснаха през юни и юли в сравнение със същите месеци на предходната година, а общите регистрации в Европа се свиха само с 4% през юли, сочат данни на компанията за анализи на автомобилния пазар Jato Dynamics, като регистрациите на хибридни и електрически коли са се увеличили благодарение на стимулите.
Макар че август обичайно е тежък месец за продажбите на автомобили във Франция, тъй като потребителите в страната харчат пари за ваканция, данните бяха по-добри миналата година и през 2018 г., съобщава CCFA.
Регистрациите на автомобили на PSA Group са намалели с 8,4%, като спадът е по-малък, отколкото при Renault, която регистрира понижение от една пета. Продажбите на автомобили във Франция намаляват с 32% след първите осем месеца на годината, отбелязва CCFA.
Френският президент Еманюел Макрон обяви поредица от мерки през май, целящи да съживят автомобилната индустрия във Франция и да върнат служители в местните заводи.
От 1 юни влязоха в сила стимули за покупка на електромобили и планът Cash for Clunkers, при който правителството насърчава потребителите да заменят стари и по-замърсяващи автомобили за 200 хил. нови коли.