928 е един от най-популярните модели на Porsche, като се произвежда от 1978 до 1995 и е първият сериен автомобил на марката с двигател V8. А и е единственият модел на Porsche с разположен отпред V8 мотор.
928 е създаден с намерението да е наследник на 911, което означава, че автомобилът е проектиран да е комфортен и богато оборудван като луксозен седан, като обаче демонстрира и поведение на спортен автомобил. Сега компанията обяви намерението си да го възроди под формата на изцяло ново Porsche 929, затова си струва да си припомним повече за предшественика.
1. 928 е в различни версии за важните пазари
Американската версия на 928 е с 3-степенен автоматик, дело на Mercedes, при лансирането си в Северна Америка. Това прави колата по-мудна и по-лакома за гориво, но пък държащите на автоматични скорости американски клиенти буквално се влюбват в нея. Канадската версия на 928 е много близка до американската, но вносът там е бил силно ограничен.
За по-добро разпределение на теглото трансмисията на 928 е отзад, което позволява по-добро сцепление в завоите. Системата за завиващите задни колела е пасивна, но определено помага за пътното поведение на колата.
3. Използват се нови материали
При 928 се използват масово алуминий и полиуретан, като става въпрос за времето, когато тези материали тепърва навлизат в автомобилната индустрия. Porsche залага много и на галванизирана стомана, за да предотврати корозия.
Останалите любопитни факти четете в Automedia.bg.