Amazon обяви в петък, че е поръчала над 1800 електрически микробуса от подразделението Mercedes-Benz на германския автомобилен производител Daimler в рамките на усилията си да стане въглеродно неутрална компания до 2040 г., предава CNBC.
Компанията съобщи, че поръчката се състои от 1200 от по-големите модели eSprinter на Mercedes и 600 от микробусите й среден размер eVito. Не е ясно как Amazon ще плати за превозните средства.
Amazon заяви, че ходът е част от стремежа й да изпълни целите на Парижкото климатично споразумение десет години по-рано от предвидения график. През 2017 г. американският президент Доналд Тръмп изтегли САЩ от споразумението, което цели да предотврати повишаването на глобалните температури с повече от 2 градуса по Целзий над нивата в прединдустриалната ера.
„Приветстваме смелото лидерство, показано от Mercedes-Benz с подписването на Климатичното обещание и ангажимента й с амбициозни действия за справяне с климатичните промени. Нуждаем се от трайни иновации и партньорство от автомобилните производители като Mercedes-Benz, за да декарбонизираме транспортния сектор и да се справим с климатичната криза”, заяви главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос.
През последно време Amazon увеличи инвестициите си в климатични инициативи, като създаде фонд за рисков капитал на стойност 2 млрд. долара, за да подкрепи компаниите, развиващи климатични технологии, през юни. Това не е първата голяма поръчка на електрически превозни средства, които прави компанията. Amazon се съгласи да купи 100 хил. електрически микробуси за доставка от Rivian, стартираща компания, в която инвестира милиони долара.
Но логистичната сила на компанията е източник на притеснение за индустрията на пощенските услуги. Традиционните пощенски фирми правят собствени инвестиции, за да конкурират доминацията на Amazon и да се променят с времето. UPS, например, поръча 10 хил. електрически микробуса от британския стартъп Arrival в началото на годината.
Amazon се възползва от бурния растеж на електронната търговия по време на коронавирусната пандемия, тъй като потребителите се насочиха към интернет по време на наложените от правителствата блокади. Богатството на основателя на Amazon Джеф Безос надхвърли 200 млрд. долара по-рано тази седмица благодарение на ръста на цената на акциите на компанията. Книжата на Amazon са поскъпнали с 84% от началото на годината.