General Motors прекроява своята стратегия за Китай заради свиването на пазарните дялове в страна и се фокусира повече върху електрическата мобилност и автоматизираното шофиране.
"Пазарът се променя драстично", заяви новият шеф на GM за Китай Джулиан Блисе. Най-големият американски автомобилен производител възнамерява да реагира на това и да вкара на пазара евтини електрически автомобили, но и по-големи, по-екологични SUV-та, от които групата печели повече.
Марката Cadillac, която движи електрификацията на моделната си гама и има много клиенти в премиум сегмента, ще играе ключова роля в плановете. Марката Buick също ще бъде по-електрифицирана, съобщи Блисе.
Освен това GM планира да превърне китайската марка Wuling, която американците оперират съвместно с местния си партньор SAIC, в производител на евтини електрически микробуси, така наречените „People Mover“. Китай отдавна разчита на електрическата мобилност, за да ограничи замърсяването на околната среда в големите си градове.