Въпреки че пандемията от Covid-19 натежа на търсенето на електрически превозни средства през тази година, южнокорейският доставчик на батерии LG Chem Ltd. очаква продажбите на този съществен компонент на електромобилите да достигнат нови рекордни стойности, благодарение на засилването на индустрията в Европа и договора със завода на Tesla Inc. в Китай.
Приходите от бизнеса с батерии на LG Chem вероятно ще отбележат своеобразен рекорд от около 13 трлн. вона (11 млрд. долара) през тази година, преди да ударят 30 трлн. вона през 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Хак Чоу-шин, цитиран от Bloomberg.
"Ние нямаме проблеми с нашата верига на доставки можем да доставим всички поръчки на клиентите през тази година въпреки коронавируса", изтъкна той.
Дори и след като търсенето на батерии за електромобили се понижи за пръв път през 2020 г., производителите в Южна Корея отчетоха добри приходи от продажби през първата половина на годината. Доставчиците в азиатската държава се възползват от европейските правителства, които разчитат на средствата за зелено възстановяване след пандемията, тласкайки нагоре продажбите на електрически превозни средства, както и от плановете на европейските автомобилни концерни за реализиране на нови електрически модели.
Продажбите на LG Chem скочиха с 83% до 10,5 гигаватчаса, подсилени от нарастващото търсене на Model 3 на Tesla в Китай, както и на автомобилите Zoe на Renault SA, посочват SNE Research. Това помогна на LG Chem, чиято стойност на акциите се е удвоила през тази година, осигурявайки ѝ рекордно високата пазарна стойност от около 44 млрд. долара, да спечели пазарната преднина пред китайската Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.
Tesla също така използва литиево-йонни батерии, произведени от Panasonic Corp. в завода ѝ в Шанхай, който започна производството на електромобили в края на миналата година. CATL наскоро сключи сделка за доставка за същата фабрика, като изненада Илон Мъск с пакети, които струват с около 20% по-малко от конкурентните продукти.
В същото време Илон Мъск се стреми да стъпи по-здраво на пазара за батерии, за да се диверсифицира от азиатските производители. Понастоящем Tesla управлява съвместно предприятие за производство на батерии с Panasonic, като планира да изгради собствено съоръжение за производство на батерии в завода си във Фримонт, Калифорния.