Движещото се на загуба автомобилно подразделение на BMW AG потопи цялата компания в зоната на загубата за първи път от над едно десетилетие, затвърждавайки мрачното тримесечие за европейските автомобилопроизводители.
Германският концерн е изгубил 666 млн. евро преди лихви и данъци за периода от април до юни. Това е първото представяне „на червено“ за производителя на i8 от финансовата криза през 2009 г. насам, съобщава Bloomberg.
Автомобилният бизнес на компанията, който отчита по-голяма от очакваното загуба, е основната причина за представянето, след като броят на доставките се срина заради затварянето на заводите и шоурумите заради коронавирусната пандемия, става ясно от отчета.
BMW е последният германски производител, който дава данни за трудното за автомобилния бизнес второ тримесечие. VW отчете загуба от 2,4 млрд. евро и съкрати дивидента. Според Daimler пък най-лошото е зад гърба на компанията, но въпреки това на нея ще й се наложи да съкрати десетки хиляди работни места.
Лъч светлина за BMW идва от Китай, където възстановяването започна още през април и през трите месеца до юни се наблюдава ръст на доставките спрямо година по-рано. Очаква се тази година BMW да започне производството на новия си електрически автомобил iX3 в страната, където също така той ще се продава първоначално.
Възстановяването на продажбите кара компанията да очаква завръщане към печалбата на основния бизнес, но подобрението няма да е достатъчно да компенсира недостатъчните продажби по време на пандемията.
„Очакваме вторият шестмесечен период с предпазлив оптимизъм и продължаваме да се целим в марж на печалбата преди данъци и такси в диапазона от 0 до 3 процента за автомобилния сегмент през 2020 г.“, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе в изявление, цитиран от Ройтерс.
Компанията също така потвърди очакванията си печалбата преди данъци да е значително под нивата от 2019 г., а доставките на автомобили до клиенти да намалеят значително тази година.