fallback

Skoda си има нов директор

Досегашният директор на Volkswagen за Южна Африка поема считаната за генератор на растежа марка

17:08 | 03.08.20 г.
Автор - снимка
Създател

Томас Шефер е новият шеф на чешкото дъщерно дружество на германския автомобилен концерн Volkswagen - Skoda, съобщи в понеделник производителят на автомобили със седалище в Млада Болеслав край Прага. Досега Шефер беше управляващ директор на Volkswagen в Южна Африка, а също и председател на Африканската асоциация на автомобилните производители. 50-годишният мениджър наследи на поста Бернхард Майер, който се отказа от позицията на 31 юли след почти пет години начело на дъщерното дружество. Шефер, роден в Марбург, Хесен, се премества от Daimler-Chrysler във Volkswagen през 2012 г., където първоначално оглавява подразделението за производството в чужбина. Три години по-късно той заминава за Южна Африка за компанията от Волфсбург, където се грижи за изграждането на нови производствени площадки и разширява търговската мрежа.

Автомобилите Skoda се считат от експерти в бранша за по-добрият Volkswagen. Превозните средства на чешкия производител са по-евтини и поддържат много високо качество и оборудване. Данните за продажбите и печалбата са на рекордни нива.

Това понякога създаваше проблеми в групата, тъй като по-специално основната марка VW се опасяваше за своите възможности за продажба. Независимостта на източноевропейския клон беше трън в очите на мнозина от централата във Волфсбург.

Това трябва да е една от причините Майер да бъде заменен, както се твърди в корпоративните кръгове. Твърди се, че е станал твърде уверен. Това вероятно се дължи и на близостта му със семействата Порше и Пиех, най-големите акционери на Volkswagen.

Всъщност Майер се е радвал на доверието на семействата, а това е и една от причините той да бъде назначен и в Борда на VW. В управленските среди той самият се смяташе за възможен наследник на Дийс, което не му създаде много приятели в топ мениджмънта. Изпълнителният директор на VW Херберт Дийс отдавна бе вдигнал мерника на Майер. Skoda не е "достатъчно агресивна" на пазара на големите обеми в конкуренцията с корейските и френските конкуренти. Нямало смисъл, ако Skoda се превърне в трета премиум марка в групата, поясни наскоро Дийс.  Skoda се счита за генератор на печалбата в рамките на концерна. Марката достави 1,24 милиона нови автомобила по целия свят през миналата година. През първата половина на 2020 г. Skoda генерира положителен оперативен резултат от 228 млн. евро въпреки свързаното с коронавируса прекъсване на бизнеса и сриването на каналите за продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:12 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още