Японският автомобилен концерн Mitsubishi Motors изпитва сериозни притеснения относно бързото възстановяване, след като публикува мрачни тримесечни данни за продажбите на ключовия пазар в Югоизточна Азия. Това стана отчасти поради избухването на коронавируса, което потопи цената на акциите му с 13% до рекордно ниско ниво в края на търговията на азиатските борси, съобщава Ройтерс.
Ден по-рано Mitsubishi Motors съобщи, че продажбите в страните от Югоизточна Азия, които обикновено представляват една четвърт от глобалните му такива, са се понижили с 68%, или значително повече от очакваното, като за периода април-юни техният дял е едва 17% от общите продажби на концерна.
Компанията, която е част от алианса, в който влизат Renault и Nissan, също така прогнозира оперативна загуба от 140 млрд. йени (1,33 млрд. долара) за годината, приключваща на 31 март 2021 г. Ако очакванията се сбъднат, това би била най-голямата загуба на Mitsubishi за последните 18 години.
Резултатите на Mitsubishi Motors са "шокиращи", смята анализаторът Мио Като от LightStream Research, който отбелязва, че положението на концерна в Югоизточна Азия е особено притеснително.
„АСЕАН (Асоциацията на страните от Югоизточна Азия - бел. рд.) трябваше да бъде нейният двигател за растеж и дори беше позициониран като ключова атрактивна точка за алианса с Renault и Nissan. Продажбите в рамките на АСЕАН се сринаха и тя (Mitsubishi) вече генерира загуби “, коментира Като.
В световен мащаб японският концерн е продал едва 139 000 автомобила през второто тримесечие, което е с 53% по-малко спрямо година преди това. За да запази паричните средства, компанията заяви, че няма да изплаща дивидент през тази година.