Южнокорейската компания Hyundai Motor Co заяви, че печалбата й е спаднала със 75% на годишна база през второто тримесечие, тъй като слабото търсене в световен мащаб поради пандемията засенчи продажбите на висок клас модели в страната. Това е най-стръмният спад на печалбата на Hyundai за последните седем тримесечия, информира Ройтерс.
Глобалните продажби на дребно на Hyundai са намалели с 33% спрямо същия период година по-рано, докато продажбите в Южна Корея са нараснали с 13%, показват данните на компанията.
Вътрешните продажби са били водени от големи превоз и средтва и автомобили с висока проходимост (SUV), като седан G80 и SUV GV80 от премиум марка Genesis, както и седан Hyundai Grandeur, посочват анализаторите.
Въпреки това продажбите на такива автомобили, носещи по-висок марж, не бяха достатъчни, за да компенсират спада в търсенето в Европа и особено в Съединените щати, което е отражение на ежедневните ръстове в случаите на COVID-19.
Нетната печалба на компанията за периода от април до юни е спаднала до 227 милиарда вона ($ 189,53 милиона) от 919 милиарда вона година по-рано. Приходите на Hyundai са се понижили с 19% до 21,9 трилиона вона.